Πόσο υπεύθυνα καταναλώνουν οι Έλληνες αλκοόλ;
Αλήθεια, τι σημαίνει στην πράξη «πίνω υπεύθυνα» και ποιος είναι ο ρόλος των αλκοολούχων ποτών στη ζωή των Ελλήνων;
Το θέμα αυτό, συζητήθηκε μεταξύ άλλων την Τρίτη 27 Μαρτίου στην εσπερίδα με θέμα «Αλκοόλ: Υπεύθυνη κατανάλωση από το Α ως το Ω», που πραγματοποιήθηκε με διοργανωτή το περιοδικό %Vol.Drinks και τη συμμετοχή εκπροσώπων του κλάδου των αλκοολούχων ποτών και υπηρεσιακών παραγόντων.
Η ίδια ποσότητα αλκοόλ δεν έχει την ίδια επίδραση σε διαφορετικούς ανθρώπους. Γι΄ αυτό, η υπεύθυνη κατανάλωση, δεν αφορά μόνο το πόσο αλκοόλ καταναλώνουμε, αλλά το πότε, το πώς και πόσο αυτή η κατανάλωση επηρεάζει τους άλλους. Υπεύθυνη κατανάλωση σημαίνει, να πίνεις στο πλαίσιο της κοινωνικότητας, της παρέας, της διασκέδασης και πάνω από όλα, του μέτρου. Σημαίνει ακόμα, να μην πίνεις όταν αυτό μπορεί να βλάψει ή να απειλήσει την ασφάλεια άλλων, όπως όταν πρόκειται να οδηγήσεις αργότερα ή να κάνεις κάποια εργασία που υπάρχει κίνδυνος ατυχήματος ή για την περίπτωση των γυναικών, όταν είναι σε κατάσταση εγκυμοσύνης. Για τον γονέα, σημαίνει να γνωρίζει τους κινδύνους της κατανάλωσης του αλκοόλ από ανηλίκους και να αποτελεί παράδειγμα για τα παιδιά του σχετικά με την εικόνα και τον τρόπο αντιμετώπισης του αλκοόλ.
Καινοτόμες δράσεις που προωθούν την υπεύθυνη κατανάλωση αλκοόλ
Στην έννοια της υπεύθυνης κατανάλωσης αναφέρθηκε εκτενώς η κυρία Σοφίκα Παπανικολάου, Γενική Διευθύντρια της Ένωσης Επιχειρήσεων Αλκοολούχων Ποτών, τονίζοντας ότι ο κλάδος με δυναμικές πρωτοβουλίες και προγράμματα συμμετέχει απευθείας ή μέσω των μελών της σε μια συντονισμένη προσπάθεια για την προαγωγή της υπεύθυνης διάθεσης, πώλησης και κατανάλωσης αλκοόλ.
Η Αρχή Αυτοδέσμευσης του Κλάδου στη διαφήμιση & το marketing (σε τηλεόραση, έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα) που ορίζει τον κώδικα δεοντολογίας στην εμπορική επικοινωνία των αλκοολούχων ποτών, η ενημέρωση επαγγελματιών για το υπεύθυνο σερβίρισμα όπως και ο προσφάτως πλήρως ανανεωμένος ιστότοπος «Απολαύστε Υπεύθυνα», αποτελούν ορισμένες μόνο από τις ποικίλες δράσεις του κλάδου που έχουν στόχο την εκπαίδευση και ενημέρωση του καταναλωτικού κοινού και των επαγγελματιών της αγοράς. Και στο θέμα ‘Αλκοόλ και Οδήγηση’, ο κλάδος έχει να επιδείξει πλούσια δράση με ενημερωτικά, εκπαιδευτικά και βιωματικά προγράμματα που αναπτύσσονται σε συνεργασία με εξειδικευμένους φορείς.
Επίσης, η ίδρυση της Συμμαχίας για την Υπεύθυνη Πώληση Οινοπνευματωδών Ποτών, αποκαλούμενη Responsibility Alliance, αποτελεί ένα ακόμα απτό παράδειγμα της σημασίας που δίνει ο κλάδος στη διασφάλιση υπεύθυνων πρακτικών στα σημεία πώλησης και διάθεσης, με ιδιαίτερη έμφαση τη μη διάθεση σε ανήλικους. Πρόκειται για μια εθελοντική πρωτοβουλία επιχειρήσεων εισαγωγής, παραγωγής και διάθεσης οινοπνευματωδών ποτών, με ιδρυτικά μέλη εκπροσώπους του λιανεμπορίου, αλλά και του κλάδου καφεστίασης και τουρισμού, καθώς και έγκριτους φορείς με εξειδίκευση στα ζητήματα πρόληψης και δημόσιας υγείας.
Διαβάστε ακόμη:
Αλκοόλ: Τι προκαλεί στην καρδιά και σε ποια ποσότητα
Αλκοόλ: Ποια μόνιμη βλάβη προκαλεί στον εγκέφαλο & σε ποια ποσότητα
Το αλκοόλ «ταράζει» τους παλμούς της καρδιάς – Σε ποια ποσότητα είναι επικίνδυνο