Τα συναισθήματα είναι μεταδοτικά – μέσω Facebook
Νέα μελέτη υποδεικνύει ότι μια ευχάριστη και θετική κοινοποίηση στο Facebook μπορεί να πυροδοτήσει ένα κύμα αισιοδοξίας μεταξύ των χρηστών, όμως το αντίστροφο μπορεί να συμβεί όταν η κοινοποίηση είναι αρνητικά φορτισμένη.
Νέα μελέτη υποδεικνύει ότι μια ευχάριστη και θετική κοινοποίηση στο Facebook μπορεί να πυροδοτήσει ένα κύμα αισιοδοξίας μεταξύ των χρηστών, όμως το αντίστροφο μπορεί να συμβεί όταν η κοινοποίηση είναι αρνητικά φορτισμένη.
Οι θετικές κοινοποιήσεις φαίνεται ωστόσο πως είναι πιο ισχυρές από αυτές με δυσάρεστο περιεχόμενο, δηλώνουν οι ερευνητές από το Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια UCSD.
Στο πλαίσιο της μελέτης, η ερευνητική ομάδα ανέλυσε τις κοινοποιήσεις του Facebook σε 100 πολυπληθείς πόλεις των ΗΠΑ από τον Ιανουάριο του 2009 έως και το Μάρτιο του 2012. Το περιεχόμενο των κοινοποιήσεων αξιολογήθηκε με τη βοήθεια ενός ειδικού προγράμματος που ονομάζεται Linguistic Inquiry Word Count.
Συγκεκριμένα, μελέτησαν πώς ο βροχερός καιρός, ο οποίος οδήγησε σε αύξηση των αρνητικών δημοσιεύσεων κατά 1,16% και μείωση των θετικών δημοσιεύσεων κατά 1,19%, επηρέασε το περιεχόμενο των δημοσιεύσεων των φίλων κάθε χρήστη, ειδικότερα των φίλων που δεν κατοικούσαν σε περιοχές όπου έβρεχε. Για να διαπιστωθεί με ακρίβεια ο αντίκτυπος του φαινομένου, οι ερευνητές δεν έλαβαν υπ’ όψιν τις δημοσιεύσεις φίλων που κατοικούν στην ίδια περιοχή.
Οι αναλύσεις έδειξαν ότι οι αρνητικά φορτισμένες δημοσιεύσεις οδήγησαν σε 1,29 επιπλέον αρνητικές δημοσιεύσεις από τους φίλους, ενώ μια θετική δημοσίευση οδήγησε σε 1,75 επιπλέον θετικές δημοσιεύσεις.
Η σχετική μελέτη δημοσιεύεται στην επιστημονική επισκόπηση PLOS ONE.