Καλοκαίρι, σχέση, σεξ & απιστία
Σύµφωνα µε έρευνα της Εταιρείας Μελέτης Ανθρώπινης Σεουαλικότητας, το καλοκαίρι τα ζευγάρια απατούν αλλά και χωρίζουν χωρίς ιδιαίτερες αναστολές.
Σύµφωνα µε έρευνα της Εταιρείας Μελέτης Ανθρώπινης Σεουαλικότητας, το καλοκαίρι τα ζευγάρια απατούν αλλά και χωρίζουν χωρίς ιδιαίτερες αναστολές.
Ανέκαθεν γνωρίζαμε πως στις διακοπές οι πειρασµοί για µια περιπέτεια εκτός της µόνιµης και συµβατικής σχέσης είναι δικαίωµα και σχεδόν ένας κανόνας ζωής που επιβεβαιώνεται από τις δικές µας αλλά και τις εµπειρίες των φίλων, αναφέρει η έρευνα της ΕΜΑΣ.
Μοιάζει πως όλοι κάτι περιµένουν από τις περιπέτειες της καλοκαιρινής ξεγνοιασιάς. Το ερώτηµα είναι βέβαια γιατί το καλοκαίρι και πώς αλλάζει αυτή η διάθεση που οδηγεί τα ζευγάρια στην αλλαγή συντρόφων µε µεγαλύτερη ευκολία από τους χειµερινούς µήνες.
Η εξήγηση ίσως να στηρίζεται σε τρεις διαφορετικές θεωρήσεις, όπως και η ίδια η σεξουαλικότητα του ανθρώπου.
Όταν λέµε ότι το σεξ έχει τρεις πυλώνες µε ισότιµη ίσως συµµετοχή και αλληλεπίδραση εννοούµε πως το σεξουαλικό έχει τρεις διαστάσεις. Αρχικά, η μία διάσταση είναι η βιολογική, όπου τα γονίδιά µας ελέγχουν τις εντολές για ηδονές και επιθυµίες που ξεφεύγουν από τη λογική µας πλευρά (ας πούµε όπως η πεινά είναι ένα ένστικτο έτσι ανάλογα και το σεξ πρέπει να το κατανοήσουµε ως µια διέγερση και σωµατική ανάγκη για ηδονή που πολλές φορές µοιάζει µε την πεινά και για να κορεστεί έχει ανάγκη από τροφή, ενώ στο σεξ το σωµατικό της ανάλογο λέγεται ηδονή και οργασµός).
Ο δεύτερος πυλώνας της σεξουαλικότητας είναι η κοινωνική του διάσταση που εκπαιδεύει την ανθρώπινη φύση να έχει συγκεκριµένες συµπεριφορές υπό ορισµένες συνθήκες. Ο κάθε πολιτισµός επιβάλλει τρόπους προσέγγισης αλλά και µόδες που επηρεάζουν καθοριστικά την ανθρώπινη συµπεριφορά (τρόπος οµιλίας, ντυσίµατος, φλερτ) που στη συνέχεια επηρεάζουν και τη σηµαντική παράµετρο που λέγεται σεξ.
Ο τρίτος πυλώνας είναι η συναισθηµατική διάσταση και το βαθύ εγώ µας που πρέπει επίσης να τροφοδοτηθεί από αισθήσεις, εικόνες και φαντασιώσεις. Άλλες αποκτιούνται στην παιδική ηλικία, άλλες στην εφηβεία και στη συνεχεία µια ζωή µε τις παραστάσεις που όλοι αποκτούµε µετουσιώνοντάς τες µε βάση τις εµπειρίες µας.
Το καλοκαίρι µπορεί σύµφωνα µε τις ανθρωπολογικές προσεγγίσεις να ταυτίζεται µε τις πιο πρωτόγονες δοµές του ανθρώπινου εγκέφαλου, όπου το πιο γυµνό και εκτεθειµένο σώµα παραπέµπει στο πρωτόγονό µας κοµµάτι. Οι αναστολές και οι ηθικοί ή κοινωνικοί κανόνες παραµερίζονται για να εµφανιστεί µια πιο ζωώδης και εκρηκτική διάθεση για κατάκτηση των σωµατικών ηδονών που στο πλαίσιο του σύγχρονου πολιτισµού γίνονται πολλές φορές καταναγκασµός και κανόνας, όπου το σεξ πρέπει να είναι εξορισµένο ως πιο πρωτόγονο και ακραίο άρα και καταδικαστέο.
Η βιολογική βάση της ανθρώπινης σεξουαλικής συµπεριφοράς τους θερµούς µήνες µοιάζει να µας οδηγεί σε πιο επιθετικές και οργασµικές σεξουαλικές καταστάσεις γιατί η φύση µας έχει προετοιµάσει για αναγνώριση των σωµατικών σηµάτων που προκαλούν σεξουαλική διέγερση. Ο ρόλος του ιδρώτα και των φεροµονών (που θεωρούνται τα αόρατα σηµάδια της πρόκλησης) ίσως να παίζουν ένα πολύ πιο σηµαντικό ρόλο, παρά το γεγονός ότι δεν είναι σαφώς περιγεγραµµένο γιατί ακριβώς ακουµπούν στις αρχαϊκές δοµές του εγκέφαλου µας που δε διαφέρει πολύ από τα πρωτεύοντα που ως γνωστόν βρίσκουν το σύντροφό τους µόνο από την οσµή της περιόδου του θηλυκού.
Άρα τους θερµούς µήνες γινόµαστε πιο ζωώδεις, µε λιγότερες κοινωνικές αναστολές άρα και πιο επιρρεπείς στην ελεύθερη σεξουαλική ζωή που οδηγεί στην απιστία, αφού η πίστη είναι ούτως ή άλλως µια ηθική επιταγή και ένα συµβόλαιο που συγκρατεί τη σχέση δύο ανθρώπων, χωρίς όµως να προϋποθέτει την σεξουαλική επιθυµία.
Η κοινωνική εξήγηση του φαινοµένου της απιστίας στηρίζεται στην έντονη ανάγκη του ανθρώπου για περιπέτεια ή για φυγή από την καθηµερινότητα και τη γκρίζα εκδοχή της. Ο κοινωνικός άνθρωπος πιέζεται από συµβάσεις και θεσµούς που ως ένα βαθµό κάνουν πιο ανθρώπινη τη ζωή µας. Αν επικρατούσαν µόνο τα ένστικτα θα υπήρχε ένας καθηµερινός πόλεµος όλων εναντίον όλων ακόµα και για τα πιο απλά πράγµατα.
Η ψυχολογική εξήγηση της καλοκαιρινής απιστίας έχει να κάνει µε το κενό που θέλει να καλύψει ο κάθε άνθρωπος, αφού γεννιέται και πεθαίνει προσπαθώντας να το γεµίσει µε επιθυµίες, ανεκπλήρωτες τις περισσότερες φορές.
Η απόσταση ανάµεσα σε µια φαντασιωτική επιθυµία και µια πραγµατοποιηµένη φαντασίωση είναι πολύ πιο εύκολη το καλοκαίρι που όλοι γύρω µας προσποιούνται τους ιδανικούς άλλους και αντισυµβατικούς εραστές.
Διαβάστε επίσης:
Τα πιο παράδοξα δεδομένα για την απιστία