Διαχείριση θυμού στην εφηβεία με το πρόγραμμα προσωπικής ανάπτυξης life skills
Η συναισθηματική ρύθμιση ξεκινά από την πρώτη βρεφική ηλικία. Το νήπιο, προτού κλείσει τα τρία χρόνια, έχει ήδη αποκτήσει την ικανότητα να «κρύβει» τα συναισθήματά του και να τα εκφράζει λεκτικά όπως και τις επιθυμίες του, με τέτοιο τρόπο ώστε να φαίνεται λιγότερο αναστατωμένο.
Ακόμα και από την πρώτη παιδική ηλικία, τα παιδιά όχι μόνο βιώνουν πολλά από τα συναισθήματα με τρόπο ανάλογο με αυτόν των ενηλίκων, αλλά είναι και σε θέση να κατανοούν τις αιτίες που τα προκαλούν, την υποκειμενικότητα και την πολυπλοκότητα των συναισθημάτων και των παραγόντων που μπορεί να επηρεάσουν την εκδήλωση των συναισθημάτων (π.χ. την κοινωνική θέση του άλλου).
Οι αυξανόμενες γλωσσικές δεξιότητες, κατά τη προσχολική και σχολική ηλικία, βοηθούν το παιδί να χρησιμοποιεί τη γλώσσα προκειμένου να ρυθμίσει τα συναισθήματά του και να έχει καλύτερο αυτοέλεγχο. Μπορεί να μιλά στον εαυτό του, να τραγουδά, να έχει στόχους και αργότερα (γύρω στα οκτώ χρόνια) καταφέρνει να διασπά τη σκέψη του από πράγματα που μπορεί να του προκαλούν δυσφορία.
Διαβάστε περισσότερα στο Mothersblog.gr