ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Τα παιδιά αναγνωρίζουν στον ίδιο βαθμό το σήμα της Disney και της... Camel

Άκρως ανησυχητικά είναι τα στοιχεία που παρουσιάζει μία νέααμερικανική επιστημονική μελέτη, που δημοσιεύεται στο έντυπο «Pediatrics» καικαταδεικνύει ότι τα νήπια επηρεάζονται από τις διαφημίσεις προϊόντων καπνού καιέτσι αυξάνεται ο κίνδυνος να εξελιχθούν σε καπνιστές αργότερα.

Τα παιδιά αναγνωρίζουν στον ίδιο βαθμό το σήμα της Disney και της... Camel

Άκρως ανησυχητικά είναι τα στοιχεία που παρουσιάζει μία νέααμερικανική επιστημονική μελέτη, που δημοσιεύεται στο έντυπο «Pediatrics» καικαταδεικνύει ότι τα νήπια επηρεάζονται από τις διαφημίσεις προϊόντων καπνού καιέτσι αυξάνεται ο κίνδυνος να εξελιχθούν σε καπνιστές αργότερα.

Για τις ανάγκες της μελέτης, που πραγματοποίησαν ερευνητέςτης Σχολής Δημόσιας Υγείας «Johns Hopkins» της Βαλτιμόρης, τέθηκαν υπόπαρακολούθηση 2.423 παιδιά από την Κίνα, την Ινδία, τη Βραζιλία, τη Ρωσία, τηΝιγηρία και το Πακιστάν.

Σύμφωνα με την έκθεση, διαπιστώθηκε ότι το 68% των παιδιώνμπορούσε να αναγνωρίσει τουλάχιστον μια μάρκα τσιγάρων. Το ποσοστό κυμαινόταναπό 50% στη Ρωσία και έφτανε και στο 86% στην Κίνα, όπου τουλάχιστον το 28% τουπληθυσμού είναι καπνιστές.

Παράλληλα, τα μεγαλύτερα παιδιά ήταν σε θέση να αναγνωρίσουνπιο συχνά το σήμα μίας μάρκας τσιγάρων, όταν στο σπίτι ζούσε τουλάχιστον έναςκαπνιστής.

Σε παλαιότερη μελέτη είχε επισημανθεί ότι αγόρια καικορίτσια, έξι ετών, αναγνώριζαν στον ίδιο βαθμό το σήμα του καλωδιακού καναλιούτης Disney και το σήμα των τσιγάρων Camel.

Αν και πολλοί παράγοντες έχουν σχέση με το κάπνισμα, έρευνεςδείχνουν ότι, για τους νέους, το γεγονός ότι εκτίθενται στον καπνό και ότιτηρούν μια θετική στάση απέναντι στις διαφημίσεις των τσιγάρων, συνδέεται μετην αύξηση της πιθανότητας να καπνίσουν.

Οι ερευνητές υπογραμμίζουν την ανάγκη άμεσης λήψηςαυστηρότερων μέτρων για τη μείωση της επιρροής της διαφήμισης των προϊόντωνκαπνού ειδικά στα παιδιά.