ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Μας ανοίγει η όρεξη και με την.... συσκευασία

Έρευναέδειξε ότι οι καταναλωτές αλλιώς γεύονται το ίδιο ποτό σε ένα πλαστικόποτήρι κι αλλιώς σε ένα γυάλινο. Επίσης, το χρώμα της συσκευασίαςπροδιαθέτει για κάποια συγκεκριμένη γεύση.
Μας ανοίγει η όρεξη και με την.... συσκευασία

Πόσεςείναι οι φορές που επιθυμήσατε να πιείτε ένα δροσερό ποτήρι κρασί ή σαμπάνια,αλλά θέλατε και το κατάλληλο ποτήρι για να το απολαύσετε;

Αυτό πουισχυρίζονται μερικοί πως “όλα στην κοιλιά θα πάνε”, ώστε να μησκοτίζονται με τα διάφορα σκεύη, φαίνεται πως δεν ισχύει.

Έρευναέδειξε ότι οι καταναλωτές αλλιώς γεύονται το ίδιο ποτό σε ένα πλαστικόποτήρι κι αλλιώς σε ένα γυάλινο. Επίσης, το χρώμα της συσκευασίαςπροδιαθέτει για κάποια συγκεκριμένη γεύση.

Σε μια πολύπρόσφατη έρευνα, οι επιστήμονες προσπάθησαν να εξετάσουν αν οικαταναλωτές επηρεάζονται από τo χρώμα. Οι εθελοντές δοκίμασαν το ίδιο ρόφημα μεγεύση λεμόνι σε τρεις διαφορετικές αποχρώσεις, σε διάφανη, σε καφέ και σε ροζ.Οι εθελοντές δε γνώριζαν ότι η γεύση ήταν ίδια, οπότε και τους ζητήθηκε ναβρούνε τη γεύση του κάθε ροφήματος. Πριν διαβάσετε τα αποτελέσματα της έρευναςσκεφτείτε τι περιμένετε από κάθε χρώμα. Οι περισσότεροι συνδυάζετε το καφέ μετη γεύση γνωστού αναψυκτικού, το ροζ με κάποιο φρούτο όπως φράουλα.

Ηπλειοψηφία των εθελοντών ισχυρίστηκε ότι τα τρία ροφήματα είχαν διαφορετικήγεύση. Το 1/3 των συμμετεχόντων χαρακτήρισαν το καφέ ρόφημα ως γλυκό καιφρουτώδες. Το ροζ φάνηκε να είναι το αγαπημένο των εθελοντών και χαρακτηρίστηκεμε γεύση μούρου από το 38 % των εθελοντών.

Ηδιάφανη απόχρωση του ροφήματος χαρακτηρίστηκε από το 81 % ως λεμόνι ενώ έναμικρό ποσοστό είπε ότι είναι άγευστο. Σύμφωνα με τα παραπάνω, το χρώμα προκαλείτον ανθρώπινο εγκέφαλο να περιμένει κάποια συγκεκριμένη γεύση. Οι καταναλωτέςέχουν κάνει ισχυρές συνδέσεις ανάμεσα το χρώμα και τη γεύση.

Επίσης,η συσκευασία φαίνεται να επηρεάζει τη γεύση του καταναλωτή. Στην Ελλάδα, ταπατατάκια σε πράσινη συσκευασία παραπέμπουν σε γεύση ρίγανης. Επίσης, τοπράσινο θεωρείται το χρώμα της υγείας. Πολλοί κατασκευαστές τροφίμων με την πράσινησυσκευασία θέλουν να περάσουν στον καταναλωτή το μήνυμα του καλού γιατην υγεία προϊόντος. Χρειάζεται επομένως ιδιαίτερη προσοχή από τους καταναλωτέςνα διαβάζουν σωστά τις ετικέτες και να συμβουλεύονται κάποιον διαιτολόγογια τα συστατικά των τροφίμων και την επίδρασή τους στη υγεία.

Γράφει ηΚατερίνα Φαντούση, Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος