Υπουργείο Υγείας: Ικανοποιημένοι οι πολίτες από την λειτουργία των ΤΟΜΥ
Οι πολίτες κρίνουν θετικά την επαφή τους με τις Τ.ΟΜ.Υ. και τις υψηλότερες βαθμολογίες συγκεντρώνει η ποιότητα της ιατρικής και νοσηλευτικής φροντίδας.
Αυτό είναι το συμπέρασμα του απολογισμού τον οποίο έδωσε στη δημοσιότητα ο αναπληρωτής γενικός γραμματέας του υπουργείου Υγείας, Σταμάτης Βαρδαρός.
Το σχέδιο δημιουργίας δικτύου Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας ξεκίνησε πριν από 1,5 χρόνο με πλάνο την ίδρυση 239 Τ.ΟΜ.Υ.
Σήμερα, λειτουργούν 127 Τοπικές Ομάδες Υγείας σε μεγάλες πόλεις της χώρας, με έμφαση σε περιοχές με χαμηλό βιοτικό επίπεδο, υψηλή ανεργία και μικρή προσβασιμότητα σε υπηρεσίες υγείας και με στόχο την περαιτέρω διεύρυνση του συστήματος Πρωτοβάθμιας Φροντίδας, για την κάλυψη του μεγαλύτερου ποσοστού του γενικού πληθυσμού.
«Οι Τοπικές Ομάδες Υγείας είναι η καρδιά της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας και η δημιουργία τους αποτελεί τη μεγαλύτερη μεταρρύθμιση στο δημόσιο τομέα που έγινε τα τελευταία χρόνια. Από την έναρξη λειτουργίας τους, τα νοικοκυριά έχουν εξοικονομήσει περισσότερα από 15 εκατ. ευρώ», αναφέρει ο κ. Βαρδαρός.
Υπενθυμίζει μάλιστα τη δήλωση του γενικού διευθυντή του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας δρ. Tedros Adhanom Ghebreyesus για την Π.Φ.Υ. στην Ελλάδα: «Σκέφτομαι την Ελλάδα, που δεν έχει, ιστορικά, ισχυρό σύστημα πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας, αλλά πρόσφατα ξεκίνησε ένα φιλόδοξο εγχείρημα για την ίδρυση μονάδων πρωτοβάθμιας φροντίδας σε όλη τη χώρα, με διεπιστημονικές ομάδες επαγγελματιών υγείας και καθ' όλη τη διάρκεια της επίσκεψής μου, ήμουν πραγματικά εντυπωσιασμένος».
Απολογιστικά στοιχεία
Από την έναρξη της λειτουργίας τους μέχρι σήμερα, στις Τ.ΟΜ.Υ. πραγματοποιήθηκαν πάνω από 1 εκατομμύριο επισκέψεις, έλαβαν υπηρεσίες πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας πάω από 100.000 ανασφάλιστοι πολίτες, έλαβαν χώρα πάνω από 3.000 δράσεις στην κοινότητα.
Σύμφωνα με τα στοιχεία, από τον Ιανουάριο έως τον Μάρτιο του 2019 σε 2.620 άτομα από 63 Τ.ΟΜ.Υ., το 85.1% των χρηστών έλαβε υπηρεσίες γενικού ιατρού, το 36.6% έλαβε νοσηλευτικές υπηρεσίες, το 13.6% έλαβε υπηρεσίες επισκέπτη υγείας, το 12.4% έλαβε υπηρεσίες παιδιάτρου, το 12.4% έλαβε υπηρεσίες κοινωνικού λειτουργού.
Συχνότερες αιτίες επίσκεψης ήταν: η συνταγογράφηση φαρμάκων (38.1%), η συνταγογράφηση εργαστηριακών/διαγνωστικών εξετάσεων (22.7%), η προγραμματισμένη επίσκεψη ή ο ιατρικός έλεγχος(27.4%), η αντιμετώπιση συμπτωμάτων ασθενείας (20.2%), ο εμβολιασμός (9.1%).
Όπως προκύπτει από την επεξεργασία των δεδομένων, το 67.9% περίμενε λιγότερο από 15 λεπτά για το ραντεβού του, το 21.4% περίμενε 15-30 λεπτά, το 9.7% περίμενε 31-60 λεπτά.
«Οι Τ.ΟΜ.Υ. στελεχώνονται από προσωπικό υψηλού εκπαιδευτικού επιπέδου. Περίπου 1.100 επιστήμονες διαφορετικών πεδίων αποτελούν σήμερα το ανθρώπινο δυναμικό των Τ.ΟΜ.Υ.. Παρέχουν δωρεάν, ποιοτικές υπηρεσίες φροντίδας υγείας, θέτοντας την πρόληψη ως προτεραιότητα, υποστηρίζοντας ένα ανθρωποκεντρικό σύστημα υγείας.» Είναι προς όφελος των πολιτών να συνεχίσουν το έργο τους απρόσκοπτα», τονίζει ο κ. Βαρδαρός.
Διαβάστε επίσης:
Το υπουργείο επιχειρεί να «πείσει» τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας για την επιτυχία των ΤΟΜΥ (video)
Από παιδιάτρους των ΤΟΜΥ θα συμπληρώνεται το ατομικό δελτίο υγείας μαθητή