Ν.Δ.: Πότε θα αποκατασταθεί το πρόβλημα στο σύστημα ηλεκτρονικής συνταγογράφησης της ΗΔΙΚΑ;
Ανανεώθηκε:
Στην πρόσφατη ταλαιπωρία που προκλήθηκε σε ιατρούς και ασφαλισμένους εξαιτίας τεχνικού προβλήματος του συστήματος ηλεκτρονικής συνταγογράφησης της ΗΔΙΚΑ αναφέρονται με ερώτησή τους προς τους Υπουργούς Υγείας και Ψηφιακής Πολιτικής ο Αν. Τομεάρχης Υγείας της Νέας Δημοκρατίας Ιάσονας Φωτήλας, ο Τομεάρχης Υγείας Βασίλης Οικονόμου και η Τομεάρχης Ψηφιακής Πολιτικής Άννα Μισέλ Ασημακοπούλου.
Σύμφωνα με δημοσιεύματα, από τη Μεγάλη Πέμπτη και μέχρι το πρωί της Τρίτης, η πλατφόρμα της ΗΔΙΚΑ παρουσίαζε πρόβλημα στη βάση του ΑΜΚΑ και δεν μπορούσαν να συνταγογραφηθούν τα φάρμακα και οι εξετάσεις στους ασθενείς.
Δεν ήταν η πρώτη φορά που το σύστημα ηλεκτρονικής συνταγογράφησης της ΗΔΙΚΑ βγήκε εκτός λειτουργίας καθώς το πρόβλημα παρουσιάζεται σχεδόν μια φορά το μήνα από τις αρχές του χρόνου προκαλώντας πρόσθετη ταλαιπωρία στους ασθενείς αφού μένουν χωρίς τα φάρμακα που έχουν ανάγκη ενώ ταυτόχρονα προκαλείται αναστάτωση και δυσλειτουργία στα ιατρεία. Για το λόγο αυτό ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί για ποιους λόγους εμφανίζει συνεχώς βλάβες τους τελευταίους μήνες το σύστημα ηλεκτρονικής συνταγογράφησης της ΗΔΙΚΑ, εάν θα υπάρξει άμεση αποκατάσταση των επαναλαμβανόμενων τεχνικών προβλημάτων και εάν υπάρχει ανάγκη αναβάθμισης του Συστήματος προκειμένου να εξασφαλιστεί η εύρυθμη λειτουργία του.
Αναλυτικά η ερώτηση των βουλευτών έχει ως εξής:
«Μεγάλη ταλαιπωρία προκάλεσε σε ιατρούς και ασφαλισμένους το τεχνικό πρόβλημα του συστήματος ηλεκτρονικής συνταγογράφησης της ΗΔΙΚΑ (Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση Κοινωνικής Ασφάλισης) κατά τη διάρκεια των εορταστικών ημερών του Πάσχα. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσιεύματα, από τη Μεγάλη Πέμπτη και μέχρι το πρωί της Τρίτης, η πλατφόρμα της ΗΔΙΚΑ παρουσίαζε πρόβλημα στη βάση του ΑΜΚΑ και δεν μπορούσαν να συνταγογραφηθούν τα φάρμακα και οι εξετάσεις στους ασθενείς. Όμως, το αξιοπερίεργο ήταν ότι στη συγγνώμη που έδωσε η ΗΔΙΚΑ αναφερόταν σε πρόβλημα που προέκυψε από το πρωί της Τρίτης του Πάσχα και όχι από τη Μεγάλη Πέμπτη – παρά τις καταγγελίες των ιατρών.
Δεν ήταν η πρώτη φορά που το σύστημα ηλεκτρονικής συνταγογράφησης της ΗΔΙΚΑ βγήκε εκτός λειτουργίας καθώς το πρόβλημα παρουσιάζεται σχεδόν μια φορά το μήνα από τις αρχές του χρόνου προκαλώντας πρόσθετη ταλαιπωρία στους ασθενείς αφού μένουν χωρίς τα φάρμακα που έχουν ανάγκη ενώ ταυτόχρονα προκαλείται αναστάτωση και δυσλειτουργία στα ιατρεία.
Ήδη επισημαίνεται ότι στους όρους των νέων συμβάσεων τόσο των οικογενειακών όσο και των εξειδικευμένων γιατρών, θα πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη η αδυναμία του συστήματος της ΗΔΙΚΑ. Κι αυτό γιατί σε περίπτωση που οι αμοιβές των ιατρών γίνονται με πάγια αντιμισθία με συγκεκριμένο ωράριο, το οποίο θα κλείνεται μέσω τηλεφωνικού κέντρου, οι τεχνικές βλάβες θα «τινάζουν το σύστημα στον αέρα» καθώς δεν θα υπάρχει η ευελιξία μεταφοράς των ραντεβού σε άλλη ώρα.
Βάσει των προεκτεθέντων ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί:
1. Για ποιους λόγους εμφανίζει συνεχώς βλάβες τους τελευταίους μήνες το σύστημα ηλεκτρονικής συνταγογράφησης της ΗΔΙΚΑ; Σε ποιες ενέργειες θα προβείτε για την άμεση αποκατάσταση των επαναλαμβανόμενων τεχνικών προβλημάτων του συστήματος;
2. Υπάρχει ανάγκη αναβάθμισης του Συστήματος της ΗΔΙΚΑ προκειμένου να εξασφαλιστεί η εύρυθμη λειτουργία του; Εάν ναι, πότε θα γίνει αυτό και ποιος θα επωμιστεί το κόστος;
Διαβάστε ακόμη:
ΙΣΑ: Η ΗΔΙΚΑ ταλαιπωρεί τους γιατρούς - Επειγόντως ασφαλιστικές δικλείδες για την ΠΦΥ
Τα συστήματα της ΗΔΙΚΑ αναστενάζουν - Μήπως η λύση είναι συνεποπτεία με το υπ. Υγείας;
Μπασκόζος: Να ενισχυθούν τα τμήματα Πληροφορικής του ΕΣΥ με προσωπικό
Ξανθός: Η Ελλάδα θα έχει και καινοτομία & λογικές τιμές - Στην τελική ευθεία η Επιτροπή HTA