Το 30% των Ελλήνων μειώνει τα φάρμακά του για οικονομικούς λόγους
Ένας στους 3 Έλληνεςασθενείς παίρνει την απόφαση να μειώσει από μόνος του και χωρίς τη συμβουλή του γιατρού του, τηδοσολογία της φαρμακευτικής αγωγής, ώστε να διαρκέσει περισσότερο, εξαιτίας τηςοικονομικής αδυναμίας του να προμηθευθεί φάρμακα.
Το συμπέρασμα αυτό προκύπτει από έρευνα που πρόκειται ναανακοινωθεί σήμερα Πέμπτη στο συνέδριο που οργανώνει η Εθνική Σχολή ΔημόσιαςΥγείας (ΕΣΔΥ) με θέμα «Ενημέρωση Υψηλού Κινδύνου: Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης καιΔημόσια Υγεία».
Από την έρευνα πουέγινε από την ΚΑΠΑ RESEARCH, κάτω απότην επίβλεψη του Toμέα Επιδημιολογίας και Βιοστατιστικής της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Υγείας, σε 1227 άτομα, προέκυψαν τα εξής:
Το 91,7% δήλωσαν ότι φοβούνται την έλλειψη δικαιοσύνης, το84,4% την ανεργία, το 83,6% τη φτώχεια, το 82,6% την εγκληματικότητα και το81,4% την αρρώστια.
Το 60% απάντησε ότι η οικονομική κρίση επηρέασε την υγείατου, το 56,9% ότι επηρέασε την ψυχική του υγεία και το 52,6% τις σχέσεις του.
Το 55,7% των συμμετεχόντων απάντησαν ότι ανησυχούν για τηδυνατότητά τους να αγοράσουν φάρμακα, ενώ το 28,4% αραίωσε τη συχνότητα λήψηςφαρμάκου, ώστε να διαρκέσει περισσότερο λόγω οικονομικής αδυναμίας να αγοράσειφάρμακα
Σχετικά με την πηγή ενημέρωσή τους σε θέματα Υγείας, οισυμμετέχοντες απάντησαν:
Το 79,7% ότι είναι πολύ και αρκετά ενημερωμένοι για θέματαυγείας. Το 76% ενημερώνεται από το γιατρό, το 53,5% από τον φαρμακοποιό, το58,8% από ιστοσελίδες, το 25,4% από τα social media και το 24% από εφημερίδες.
Το 84,6% είναι ικανοποιημένοι από την επάρκεια τωνπληροφοριών που λαμβάνουν από το γιατρό, το 69,2% από τον φαρμακοποιό, το 54,4%από την επάρκεια των πληροφοριών που λαμβάνει από το διαδίκτυο και το 34,2% απότην επάρκεια των πληροφοριών που λαμβάνει από τις εφημερίδες.
Η αναζήτηση πληροφοριών από μη γιατρούς, ενέχει καικινδύνους, καθώς το 61,6% των συμμετεχόντων απάντησαν ότι έκαναν αυτοδιάγνωσημέσω internet, το 35,2% έκαναν αυτοδιάγνωση με βάση κάτι που είδαν στηντηλεόραση και το 34,2% ότι εμπιστεύονται διαγνωστικές μεθόδους που υπάρχουν στοinternet.