ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ

Η Apivita φέρνει την Ιαπωνία πιο κοντά

Η πρώτη εκδήλωση γνωριμίας μεταξύ των Ελλήνων επιχειρηματιών που δραστηριοποιούνται στην Ιαπωνία, πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 18 Νοεμβρίου στο κατάστημα The APIVITA Experience Store, με την παρουσία του νέου Πρέσβη της Ελλάδας στην Ιαπωνία κ. Λουκά Καρατσώλη, του Σύμβουλου Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων κ. Διονύση Πρωτοπαπά και του Γενικού Γραμματέα Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων του Υπ. Εξωτερικών κ. Παναγιώτη Μίχαλου.

Η Apivita φέρνει την Ιαπωνία πιο κοντά

Πρόκειται για μια πρωτοβουλία του CEO της ΑPIVITA κ. Νίκου Κουτσιανά που όπως τόνισε και ο ίδιος «είναι μόνο μια αρχή, μια πρώτη συνάντηση που οφείλει να συνεχιστεί με μέθοδο και όραμα, καθώς μόνο εφόσον ενώσουμε τις δυνάμεις μας, μικροί και μεγάλοι, μπορούμε να πάμε μπροστά στο εξωτερικό ως επιχειρήσεις αλλά και ως χώρα». Μάλιστα οι επερχόμενοι Ολυμπιακοί Αγώνες του 2020 που θα διεξαχθούν στο Τόκυο, είναι άλλη μια ευκαιρία σύμπραξης και αλληλοστήριξης, ώστε το Ελληνικό brand name να δυναμώσει, να αποκτήσει οντότητα και να καταλάβει τη θέση που του αξίζει στην τεράστια Ιαπωνική αγορά.

Οι εταιρείες που παρευρέθηκαν στη εκδήλωση ήταν οι: Κτήμα Αβαντίς, Eurimac, Lesel, Neon Energy, Olive Vision, Attiki, Τρικαλινός, Terra Creta, Karpos, Etesian Gold, Eirini Plomariou, Blauel, Συνεταιρικός Κρόκος Κοζάνης, ΙΟΝ, Nanophos, Neon Energy, Σελόντας, Κτήμα Λαζαρίδης, Κτήμα Παπαντώνης, Μάρμαρα Πηλιάτη, Hemexpo, Greekpol.

Η παρουσία των επίσημων φορέων της πολιτείας και των επίσημων εκπροσώπων μας στην Ιαπωνία ήταν ενδεικτική του συνεργατικού κλίματος, της εγγύτητας και της κοινής προσπάθειας που απαιτείται για την άνθιση και την εδραίωση των εμπορικών και όχι μόνο, σχέσεών μας στην Ιαπωνία.

Όλοι οι παρευρισκόμενοι τόνισαν ο καθένας με τον τρόπο του τη σημασία της συνάντησης, συνεχάρησαν τον κ. Κουτσιανά για την πρωτοβουλία αυτή και ευχήθηκαν καλή επιτυχία στους κ. Καρατσώλη και Πρωτοπαπά για τα νέα τους καθήκοντα.

Οι περισσότεροι εκπρόσωποι των εταιριών παρουσίασαν με σύντομο και περιεκτικό τρόπο τις δραστηριότητές τους αλλά και την προσπάθεια που κάνουν, άλλοι με περισσότερες κι άλλοι με λιγότερες δυσκολίες στην σίγουρα απαιτητική και ιδιαίτερη αγορά της Ιαπωνίας.

Όπως τόνισε ο κ. Πρωτοπαπάς, «ο Ιάπωνας καταναλωτής είναι δύσκολος, κατ' αρχάς λόγω της διαφορετικότητάς του. Δίνει πολλή σημασία στην ποιότητα, τον σχεδιασμό, τη συσκευασία και την ασφάλεια του προϊόντος και έχει μεγάλο ενδιαφέρον για νέα προϊόντα».

Ήταν κοινός τόπος πολλών ομιλητών η υπομονή και η επιμονή που απαιτείται για να καταφέρει μια επιχείρηση να εισχωρήσει στην αγορά της Ιαπωνίας, πόσο μάλλον όταν επιχειρεί να λανσάρει ένα προϊόν τόσο... εξωτικό όπως το αγνό παρθένο ελαιόλαδο. Όπως τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Καρακάξης της Etesian Gold χρειάστηκε πρώτα να ενημερώσουν και εκπαιδεύσουν το αγοραστικό κοινό γύρω από το ελαιόλαδο, μιλώντας πρωτίστως για την Ελληνική παράδοση και την Ελληνική διατροφή, ενώ συνεχίζοντας ο κ. Μπαλάφας της Olive Vision, τόνισε πως δεν γινόταν να μην λάβουν υπόψη τους την πραγματικότητα, ότι δηλαδή μόνο το 1% του πληθυσμού της Ασίας καταναλώνει ελαιόλαδο. «Ή αγορά όμως είναι τεράστια, μας χωράει όλους», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Μπαλάφας. Για να συνεχίσει ο κ. Μούντριχας από το κτήμα Αβαντίς με μια σκληρή διαπίστωση: «η Ελλάδα δεν διαθέτει εθνικό brand name, τα προϊόντα μας στο εξωτερικό δεν έχουν υπεραξία. Χρειάζεται εθνική προσπάθεια για να ανατραπεί αυτό, χρειάζεται να προσεγγίσουμε τις ξένες αγορές με σχέδιο, ενιαίο πρόσωπο και σεβασμό».

Και αν οι δυσκολίες είναι πολλές, εάν οι προσπάθειες, τα συνεχή ταξίδια και οι επαφές μπορεί να κρατήσουν έως και χρόνια μέχρι να ανάψει το πράσινο φως, τα πράγματα δεν είναι πάντα έτσι, όπως είπε ο κ. Μπακόπουλος της ΙΟΝ, μιας εταιρείας που δραστηριοποιείται στην Ιαπωνία για περισσότερα από 40 χρόνια χωρίς να έχει αντιμετωπίσει ποτέ μέχρι σήμερα ιδιαίτερα προβλήματα ή δυσχέρειες.

Η κοινή συμμετοχή σε εκθέσεις, όπως στη μεγάλη έκθεση Foodex, ένα κοινό περίπτερο παρουσίασης Ελληνικών προϊόντων, η υψηλή ποιότητα των προϊόντων μας, η στόχευση, η ιστορία και ο πολιτισμός μας ήταν και παραμένουν μερικά από τα βασικότερά μας όπλα, ενώ η δυνατότητα απευθείας αεροπορικής σύνδεσης των δύο χωρών θα ήταν καταλυτική για την αύξηση της τουριστικής κίνησης.

Η συνάντηση έκλεισε με πολλά θετικά μηνύματα, μιας και όπως είπε χαρακτηριστικά η κυρία Αρσένη της Apivita «οι δυσκολίες μπορεί πράγματι να είναι πολλές σε μια μεγάλη πορεία, αλλά η Ιαπωνία είναι μια χώρα έτοιμη να ακούσει το μύθο μας».

Έκλεισε όμως και με μια συγκινητική ολιγόλεπτη ομιλία του κ. Σπύρου Μερκούρη, ο οποίος τόνισε πως «το Curriculum Vitae της Ελλάδας είναι ο Πολιτισμός της και το Ελληνικό Προϊόν είναι Πολιτισμός».

Η πρώτη συνάντηση των Ελλήνων επιχειρηματιών που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα ήταν μια καλή αρχή γνωριμίας. Η δεύτερη συνάντηση, που με χαρά προσφέρθηκαν να οργανώσουν αρκετοί από τους παρευρεσκόμενους νέους επιχειρηματίες, θα είναι σίγουρα η καλύτερη συνέχειά της που θα έχει να επιδείξει πλέον κοινό έργο με λαμπρά αποτελέσματα.

4
11

Διαβάστε ακόμη:

Οι Ευρωπαίοι επισκέπτονται την Apivita και μαθαίνουν για το επιχειρείν

Όταν η Apivita φιλοξενεί την γυναικεία ηγεσία της χώρας

Apivita: επενδύσεις σε όλο τον κόσμο κόντρα στην κρίση

Βραβεία «Salus Index 2014»: Η ΒΙΑΝΕΞ στην 4η καλύτερη θέση της φαρμακοβιομηχανίας