ΕΙΔΗΣΕΙΣ

112: Πάνω από 1,6 εκατομμύρια κλήσεις το 2018

Στους ανθρώπους των υπηρεσιών έκτακτης ανάγκης είναι αφιερωμένη η φετινή ημέρα του 112.

112: Πάνω από 1,6 εκατομμύρια κλήσεις το 2018

Ο πανευρωπαϊκός αριθμός έκτακτης ανάγκης έγινε πιο γνωστός στην Ελλάδα με την προσφυγική κρίση. Είναι ο μόνος αριθμός που μπορεί να καλέσει κάποιος για να ζητήσει βοήθεια, όταν βρίσκεται μεσοπέλαγα σε ένα πλοιάριο που βουλιάζει.

Στα χρόνια της προσφυγικής κρίσης, πολλοί πρόσφυγες και μετανάστες κάλεσαν το 112 ενώ βρίσκονταν στις ελληνικές θάλασσες.

Το 2018, από την Ελλαδα προς το 112 πραγματοποιήθηκαν συνολικά 1.695.202 κλήσεις. Οι περισσότερες προέρχονταν από Έλληνες και περίπου 8% από πολίτες άλλων εθνικοτήτων.

Από αυτές τις κλήσεις, διασυνδέθηκαν με φορείς έκτακτης ανάγκης οι 73.114, ενώ πραγματοποιήθηκαν 280 εντοπισμοί προσώπων.

Οι αριθμοί δείχνουν πως πολλές από τις κλήσεις εξακολουθούν να είναι άσκοπες – είτε για μη επείγουσες καταστάσεις ή ακόμη και φάρσες.

Στην Ελλάδα, αρμόδιος φορέας λειτουργίας της Υπηρεσίας Κλήσεων Έκτακτης Ανάγκης 112 είναι η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας.

Μέσω του 112 μπορεί να κανείς να ζητήσει βοήθεια για θέματα που αφορούν την Αστυνομία, την Πυροσβεστική, το ΕΚΑΒ και το Λιμενικό Σώμα. Έτσι για συμβάντα που απαιτούν να επέμβουν περισσότερες από μια υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης, αντί να καλεί κάποιος πολλούς διαφορετικούς αριθμούς, καλεί μόνο το 112.

Εκτός από τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης, το 112 μπορεί να διασυνδεθεί με την Εθνική Τηλεφωνική Γραμμή SOS «1056», την Ευρωπαϊκή Γραμμή για Εξαφανισμένα Παιδιά «116000» και την Ευρωπαϊκή Γραμμή Υποστήριξης Παιδιών «116111».

Το 112 λειτουργεί στην Ελλάδα από το 1999 σε 24ωρη βάση και εκτός από ελληνικά «μιλάει» αγγλικά και γαλλικά.

Η κλήση στο 112 είναι δωρεάν, μπορεί να γίνει από σταθερό ή κινητό τηλέφωνο (και χωρίς κάρτα sim), από τηλεφωνικούς θαλάμους (χωρίς τηλεκάρτα), ακόμα και στην περίπτωση που το τηλέφωνο είναι εκτός δικτύου ή το δίκτυο δεν έχει κάλυψη.

Μέσω του πανευρωπαϊκού αριθμού παρέχεται δυνατότητα εντοπισμού θέσης του καλούντος. Για κάθε κλήση προς το 112, οι πάροχοι είναι υποχρεωμένοι να δίνουν άμεσα τις αναγκαίες πληροφορίες αναφορικά με τη θέση του προσώπου που καλεί.

Έρχεται το νέο 112

Σύμφωνα με την Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας, δημιουργείται ένα νέο Κέντρο 112 που θα έχει παρέχει δυνατότητα αυτόματου γεωεντοπισμού και μαζικής ενημέρωσης πολιτών και φορέων δημοσίου και ιδιωτικού τομέα.

Το έργο προβλέπει δύο Κέντρα Επικοινωνιών με δυνατότητα ταυτόχρονης λειτουργίας και μέγιστης συνολικής δυναμικότητας 100 θέσεων (το 112 θα μπορεί δηλαδή να δέχεται ως και 100 κλήσεις ταυτόχρονα).

Το νέο 112 θα μπορεί ακόμη να δέχεται μηνύματα κειμένου και πολυμέσων ή ακόμη και φαξ, ενώ θα έχει δυνατότητα αυτόματης απεικόνισης της θέσης του καλούντος σε Γεωγραφικό Σύστημα Πληροφοριών (GIS).

Μέσω του νέου συστήματος θα λειτουργήσει και το Σύστημα Συναγερμού Πολιτών, για τη μαζική ενημέρωση των πολιτών μιας συγκεκριμένης περιοχής κατά έναρξη ή εξέλιξη καταστάσεων έκτακτης ανάγκης (πχ φυσικές ή άλλες καταστροφές, επικίνδυνα καιρικά φαινόμενα κλπ).

Το σύστημα αυτό θα μπορεί να στέλνει μηνύματα στα κινητά, φωνητικά μηνύματα στα σταθερά τηλέφωνα, ακόμη και μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.

Πληροφορίες από υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης αναφέρουν πως υπάρχουν σημαντικές καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση του έργου. Από την Πολιτική Προστασία υποστηρίζουν πως πρόκειται για περίπλοκο έργο, αλλά προχωρεί εντός χρονοδιαγράμματος και αναμένεται να είναι έτοιμο εντός του 2019 (με πιο πιθανό χρονικό ορίζοντα το καλοκαίρι).

112

Η επιτροπή του πανευρωπαϊκού αριθμού έκτακτης ανάγκης αφιερώνει τη σημερινή μέρα στους ανθρώπους που στελεχώνουν τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης σε όλη την Ευρώπη. Έχει δημιουργηθεί στα κοινωνικά δίκτυα το hashtag #Humansof112, όπου οι άνθρωποι αυτοί μοιράζονται αναμνήσεις ή σημαντικές στιγμές ή απλά να πουν γιατί διάλεξαν αυτή τη δουλειά.

Διαβάστε επίσης:

Τα drones στην υπηρεσία της έρευνας – διάσωσης;