ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Σημαντικές ελλείψεις, «συνωστισμός» ασθενών στο Αττικόν

«Δεν καταφέραμε να μειώσουμε τα ράντζα», αναφέρει η διοίκηση στον απολογισμό της διετίας 2016-2018.

Σημαντικές ελλείψεις, «συνωστισμός» ασθενών στο Αττικόν

Σύμφωνα με τα επίσημα απολογιστικά στοιχεία, στο Αττικό νοσοκομείο του Χαϊδαρίου, λειτουργούν 654 από τα 730 κρεβάτια - 76 μένουν κλειστά σε διάφορα τμήματα.

Αιτία για τη μη αξιοποίηση όλων των διαθέσιμων κλινών είναι κυρίως η έλλειψη προσωπικού, με τα στοιχεία να «μιλούν» από μόνα τους:

Στην ιατρική υπηρεσία, 56% των οργανικών θέσεων γιατρών του ΕΣΥ είναι κενές - υπηρετούν 174 από τους 310 που προβλέπονται. Το νοσοκομείο στελεχώνουν βέβαια και 126 πανεπιστημιακοί γιατροί, 41 επικουρικοί, 222 ειδικευόμενοι καθώς και 20 πανεπιστημιακοί υπότροφοι.

Αναμένονται αποφάσεις διορισμού για 6 γιατρούς ΕΣΥ από παλαιότερες προκηρύξεις, ενώ από το 2016 και έπειτα έχουν προκηρυχθεί 32 θέσεις.

Την ίδια ώρα πάνω από 3 στις 10 οργανικές θέσεις νοσηλευτών είναι κενές, ενώ στους υπόλοιπους κλάδους, το ποσοστό κενών θέσεων φτάνει το 20%.

Έως και πάνω από 100% η πληρότητα

Τα στοιχεία της κίνησης στο νοσοκομείο καταδεικνύουν πως το «λειψό» προσωπικό πασχίζει να... προλάβει όλους τους ασθενείς! Το 2018, η πληρότητα στον παθολογικό τομέα του Αττικού ξεπέρασε το 100%, ενώ στον χειρουργικό τομέα άγγιξε το 92%.

Στα παθολογικά τμήματα εισήχθησαν την περασμένη χρονιά 39.919 ασθενείς, με συνολικό χρόνο νοσηλείας 151.540 μέρες! Στο νοσοκομείο πραγματοποιήθηκαν το ίδιο διάστημα 5.190 χειρουργικές επεμβάσεις. Το δε Τμήμα Επειγοντων Περιστατικών δεχόταν κάθε μήνα κατά μέσο όρο τουλάχιστον 6.700 ασθενείς.

Με αυτά τα δεδομένα, είναι προφανείς οι λόγοι για τους οποίους τα ράντζα είναι στην... ημερήσια διάταξη κάθε γενικής εφημερίας του νοσοκομείου.

Το ζήτημα των ράντζων βρέθηκε τις τελευταίες μέρες στο προσκήνιο, με διενέξεις ανάμεσα στη διοίκηση και το σωματείο εργαζομένων.

Το σίγουρο είναι ότι τα ράντζα (επίσημως λεγόμενα «επικουρικές κλίνες») αναπτύσσονται κατά δεκάδες στο Αττικό, με τη διοίκηση να παραδέχεται στον απολογισμό ότι «την τελευταία διετία δεν κατέστη δυνατό να περιοριστούν», όπως «δεν κατέστη δυνατό να μειωθεί και ο χρόνος εξυπηρέτησης στο τμήμα επειγόντων».