ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Ομόφωνο «όχι» των Επιστημονικών Ενώσεων στο σχέδιο του υπουργείου Υγείας

Την πλήρη και σαφή αντίθεσή τους στο σχέδιο του υπουργείου Υγείας και του ΚεΣΥ που αφορά τη λειτουργία και την οργάνωση των επιστημονικών ιατρικών εταιριών και την ίδρυση νέου εποπτικού φορέα για τη συνεχιζόμενη ιατρική εκπαίδευση εξέφρασαν με απόλυτη ομοφωνία οι εκπρόσωποι εβδομήντα Ιατρικών Ενώσεων (δείτε την πλήρη λίστα εδώ) που εκλήθησαν εχθές, Τετάρτη 13/12/2017, σε ευρεία σύσκεψη για το θέμα αυτό από τον Ιατρικό Σύλλογο Αθηνών.

Ομόφωνο «όχι» των Επιστημονικών Ενώσεων στο σχέδιο του υπουργείου Υγείας

Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση του ΙΣΑ, οι παριστάμενοι μίλησαν για ένα άκρως συγκεντρωτικό και αντίθετο στη διεθνή πρακτική σχέδιο που αντιβαίνει σε βασικές συνταγματικές αρχές, όπως η ελευθερία του «συνεταιρίζεσθαι». Πρόκειται για προσπάθεια κατάλυσης της διοικητικής και οικονομικής αυτοτέλειας των επιστημονικών ιατρικών φορέων, με απροκάλυπτη και αντιδημοκρατική κρατική παρέμβαση.

Σχολιάζοντας το θέμα, ο πρόεδρος του ΙΣΑ, Γ. Πατούλης, μεταξύ άλλων ανέφερε τα εξής:

«Το σχέδιο αυτό αποτελεί ελληνική πρωτοτυπία που έρχεται σε αντίθεση με τις βέλτιστες διεθνείς πρακτικές και τις συστάσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης και αποτελεί προσπάθεια συγκέντρωσης εξουσιών και κατάλυσης της διοικητικής και οικονομικής αυτοτέλειας των Ιατρικών Ενώσεων που επιτελούν μέχρι σήμερα κατ’ αποκλειστικότητα το έργο της συνεχιζόμενης ιατρικής εκπαίδευσης. Δεν θα επιτρέψουμε να νομοθετήσουν ερήμην της επιστημονικής κοινότητας, χωρίς να προηγηθεί ουσιαστικός διάλογος, όπως επιτάσσει η δημοκρατία».

Στο πλαίσιο της σύσκεψης αποφασίστηκε ομόφωνα η σύσταση ειδικής Επιτροπής, αποτελούμενης από έγκριτα μέλη της επιστημονικής κοινότητας, η οποία θα επεξεργαστεί τις απόψεις που θα καταθέσουν γραπτώς στον ΙΣΑ μέσα στο επόμενο χρονικό διάσημα όλοι οι Επιστημονικοί και Επαγγελματικοί Φορείς. Στη συνέχεια, η Επιτροπή θα καταθέσει πόρισμα στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υγείας.

Ο ΙΣΑ τονίζει ότι δεν θα επιτρέψει «να αποδυναμωθεί η επιστημονική κοινότητα και να πληγεί η συνεχιζόμενη ιατρική εκπαίδευση με αυταρχικές και αντιδημοκρατικές διαδικασίες».