ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΕΚΑΒ: Οι περισσότερες κλήσεις αφορούν πληροφορίες για νοσοκομεία και όχι για διακομιδή

Μόνο μία στις 5 κλήσεις που δέχεται το τηλεφωνικό κέντρο του ΕΚΑΒ αφορά σε αίτημα για διακομιδή, όσο παράξενο και εάν ακούγεται. Από τις συνολικά 5.000 κλήσεις που δέχεται καθημερινά το Επιχειρησιακό Κέντρο, οι 4.000 αφορούν κυρίως πληροφορίες για τα νοσοκομεία που εφημερεύουν.

ΕΚΑΒ: Οι περισσότερες κλήσεις αφορούν πληροφορίες για νοσοκομεία και όχι για διακομιδή

Ακόμα όμως και στις περιπτώσεις που η κλήση είναι για διακομιδή, γίνεται «κατάχρηση» της υπηρεσίας, όπως τονίζουν οι επικεφαλής του φορέα.

Είναι χαρακτηριστικό, ότι ένας πολίτης κάλεσε το ΕΚΑΒ στις 3 το πρωί, γιατί είχε άφθα στο στόμα και δεν μπορούσε να μιλήσει, ενώ υπήρξε και περιστατικό που αναφέρθηκε ως εγκεφαλικό και ήταν απλά εμπύρετο....

Το ΕΚΑΒ Αττικής διαθέτει 60-65 ασθενοφόρα σε πρωινή και απογευματινή βάρδια και έξι μηχανές. Από τα 1.000 αιτήματα για επείγουσα διακομιδή που δέχεται σε καθημερινή βάση, τελικά θα εξυπηρετηθούν τα 500-600. Τα υπόλοιπα θα ακυρωθούν, από τους ίδιους πολίτες που κάλεσαν. Στο Επιχειρησιακό Κέντρο σε πρωινή και απογευματινή βάρδια απασχολούνται 8-10 διασώστες ως τηλεφωνητές και έξι ως ασυρματιστές για τη διεκπεραίωση των περιστατικών.

Το τραγικό περιστατικό στο Κιλκίς

Εν τω μεταξύ, ένας 45χρονος πολίτης εξέπνευσε στα χέρια φίλων του σε καφετέρια του Κιλκίς, το βράδυ της Τετάρτης 3 Μαΐου, ύστερα από καρδιακό επεισόδιο.

Σύμφωνα με το eidisis.gr, το τραγικό περιστατικό περιέγραψαν αυτόπτες μάρτυρες και έχει ως εξής:

Σε καφετέρια του Κιλκίς, επί της πλατείας Ειρήνης, και περί τις 23:00 ο άτυχος άνδρας που εργαζόταν σε επιχείρηση του νομού, παρακολουθούσε ποδοσφαιρικό αγώνα. Κάποια στιγμή πρόλαβε να πει μόνο ότι δεν αισθάνεται καλά και ζήτησε βοήθεια. Φίλοι και θαμώνες του καταστήματος κινητοποιήθηκαν και κάλεσαν αμέσως το ΕΚΑΒ.

Σύμφωνα πάντα με το eidisis.gr, το κέντρο του ΕΚΑΒ - η κλήση απευθύνεται στο κέντρο Θεσσαλονίκης καθώς δεν υπάρχει αντίστοιχο στο Κιλκίς - αφού ζήτησε διευκρινίσεις «που βρίσκεται η πλατεία Ειρήνης» όπου προσκλήθηκε, απάντησε ότι «το ασθενοφόρο έρχεται».

Πέρασαν κάποια λεπτά κι ενώ ο ασθενής κυριολεκτικά «έσβηνε» οι φίλοι τηλεφώνησαν ξανά στο ΕΚΑΒ. Η απάντηση ήταν η ίδια, «το ασθενοφόρο έρχεται».

Το ασθενοφόρο όμως αργούσε και ύστερα από 15 λεπτά από το πρώτο τηλεφώνημα επιχείρησαν και τρίτο. Για να εισπράξουν την απάντηση: «Δεν υπάρχει διαθέσιμο ασθενοφόρο γιατί τα δύο που υπάρχουν βρίσκονται σε διακομιδές ισάριθμων περιστατικών σε δυο χωριά του Κιλκίς.»

Η κατάληξη ήταν τραγική. Ο ασθενής μεταφέρθηκε με Ι.Χ. αυτοκίνητο στο Νοσοκομείο Κιλκίς συνοδεία πολλών φίλων και θαμώνων της καφετέριας και εκεί παρά τις προσπάθειες των γιατρών να τον επαναφέρουν στη ζωή, διαπιστώθηκε ο θάνατός του. Τα ακριβή αίτια του θανάτου θα γίνουν γνωστά ύστερα από τη νεκροψία που θα γίνει.

Διαβάστε ακόμη:

Μπαργιώτας: Να αλλάξει η κουλτούρα των διακομιδών & αεροδιακομιδών του ΕΚΑΒ