ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Έκθεση φωτογραφίας για την Πόλη των Πόλεων, από το ΚΕΘΕΑ Διάβαση

Έκθεση φωτογραφίας της Κωνσταντίνας Μπουγονικολού από τις 18 Ιανουαρίου 2016 έως τις 05 Φεβρουαρίου 2016, διοργανώνουν Το Πολιτιστικό Στέκι του Προγράμματος Απεξάρτησης ΚΕΘΕΑ ΔΙΑΒΑΣΗ και οι εκδόσεις «Τσουκάτου-Λέμβος».

Έκθεση φωτογραφίας για την Πόλη των Πόλεων, από το ΚΕΘΕΑ Διάβαση

Τα εγκαίνια θα γίνουν τη Δευτέρα 18 Ιανουαρίου 2016 στις 19:00.

Ημέρες και Ώρες λειτουργίας της έκθεσης : Δευτέρα-Πέμπτη-Παρασκευή 18:00 έως 20:00

Παράλληλες Δράσεις :

Δευτέρα 25 Ιανουαρίου 2016 και ώρα 19.00: «Ξεριζωμός – συζήτηση για το μεταναστευτικό» με τη συμμετοχή των Γιατρών Χωρίς Σύνορα, της Μ.Κ.Ο. ΒΑΒΕΛ και του κ. Μανώλη Κωστίδη (ανταποκριτή του ΣΚΑΙ και της εφημερίδας ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ στην Κωνσταντινούπολη).

Πέμπτη 28 Ιανουαρίου 2016 και ώρα 19.00: Αναμνήσεις από τα μαγειρέματα των γιαγιάδων και των μαμάδων μας - Συνταγές από την Κωνσταντινούπολη.

Δευτέρα 1η Φεβρουαρίου 2016 και ώρα 19.00: Ρεμπέτικη βραδιά με την ομάδα μουσικής της Κοινωνικής Επανένταξης του ΚΕΘΕΑ ΔΙΑΒΑΣΗ.
Παρασκευή 5 Φεβρουαρίου 2016 και ώρα 19.00: Προβολή της ταινίας μικρού μήκους «ΤΟ ΜΕΓΑ ΡΕΥΜΑ» του Γιώργου Μουτεβελή.

Πρόσβαση : Στάση Μετρό: Αττική - Στάση Ηλεκτρικού: Άγιος Νικόλαος.

Η είσοδος είναι ελεύθερη για το κοινό.

“Κλείνοντας τα μάτια αυτό που θυμάμαι είναι οι ήχοι του Βοσπόρου, τα καλέσματα των γλάρων και οι κόρνες των βαποριών. Γεωγραφικές μετακινήσεις, χρονικές μεταβάσεις και πολλές αντιθέσεις. Με το πλοίο της γραμμής Kadıköy – Karaköy, Ασία-Ευρώπη μόνο σε μισή ώρα! Από την πρύμνη του καραβιού βλέπεις το Χρυσό Κέρας, την Αγία Σοφία, το Μπλε Τζαμί, το Τοπ Καπί, τον πύργο και την γέφυρα του Γαλατά, τους μικροπωλητές. Βυζάντιο, Σταυροφόροι, Οθωμανική Αυτοκρατορία. Κάθε εποχή με τα ευρήματά της. Εβραίοι Σεφραδίτες και Εσκενάζοι, Έλληνες, Αρμένιοι και Κούρδοι. Κάθε λαός με τη γειτονιά του και την ιστορία του (και τον πόνο του). Ένα συνονθύλευμα παραδόσεων, πολιτισμών, τέχνης και μουσικής, φαγητό και καφέ αραβικό, τούρκικο, αρμένικο, ελληνικό!

Στο Κουμκαπί μετανάστες, πρόσφυγες αναγκάζονται να παζαρεύουν ταξίδια και ζωές. Εκεί κοντά, τα απομεινάρια από τα αγάλματα του Φόρουμ του Θεοδόσιου έχουν χρησιμοποιηθεί στην κατασκευή του εξωτερικού τοίχου ενός Χαμάμ. Παρακάτω, στο Χάνι Tas λέγεται ότι στεγαζόταν ο οίκος ανοχής όπου δούλευε η Θεοδώρα, η σύζυγος του Ιουστινιανού. Ενώ απένταντι είναι η Μονή του Μυρελαίου (για τους Χριστιανούς) ή το Μπόντρουμ Τζαμί (για τους Μουσουλμάνους), όπου στο υπόγειο έχει διασωθεί αγιογραφία με την Θεοδώρα, όχι ως ιερόδουλο πια αλλά ως αυτοκρατόρισσα, πλάι στην Παναγία. Στο Εμινονού το αριστούργημα του Αρμένη αρχιτέκτονα Σινάν, το τέμενος του Σουλειμάν, αντικρύζει την καινούρια γέφυρα μετρό πάνω από τον Κεράτιο η οποία κτίστηκε παρά τις προειδοποιήσεις της UNESCO – για να δούμε τι θα γίνει με το Γκέζι παρκ. Στο Εμινονού επίσης βρίσκουν προσωρινά καταλύματα οι Σύριοι, σε κάτι μισογκρεμισμένα σπίτια με ένα Παλαιστινιακό γκραφίτι.

Η μια ανάμνηση ανοίγει το δρόμο για την επόμενη, όπως οι αέναοι στροβιλισμοί των Δερβίσιδων...”