ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Ενθαρρυντικό: Τα παιδιά κάτω των 12, παρακολουθούν λιγότερες διαφημίσεις προϊόντων διατροφής

Tα παιδιά κάτω των 12 ετών στην Ευρωπαϊκή Ένωση, παρακολούθησαν κατά 88% λιγότερη διαφήμιση προϊόντων διατροφής που υπόκεινται στην Ευρωπαϊκή Δέσμευση (EU Pledge) σε ό,τι αφορά στα παιδικά προγράμματα και κατά 52% στο σύνολο του τηλεοπτικού προγράμματος σε σχέση με το 2005, όταν δεν είχε ακόμη τεθεί σε εφαρμογή η αυτοδέσμευση της βιομηχανίας.

Ενθαρρυντικό: Τα παιδιά κάτω των 12, παρακολουθούν λιγότερες διαφημίσεις προϊόντων διατροφής

Η μείωση αυτή επιτεύχθηκε στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Δέσμευσης για υπεύθυνο μάρκετινγκ σε παιδιά κάτω των 12 ετών, μίας πρωτοβουλίας που ανέλαβαν το 2007, 11 κολοσσοί της παγκόσμιας βιομηχανίας τροφίμων και ποτών (Burger King, Coca-Cola, Danone, Ferrero, General Mills, Kellogg, Kraft Foods/Mondelēz International, Mars, Nestlé, PepsiCo και Unilever), αναγνωρίζοντας το γεγονός ότι η διαμόρφωση της διατροφής των παιδιών αποτελεί αποκλειστική ευθύνη των γονιών τους. Η αυτοδέσμευση της βιομηχανίας παρουσιάζει ολοένα και πιο επιτυχημένα αποτελέσματα ως στρατηγική, βάσει του πρόσφατου πορίσματος του ανεξάρτητου φορέα ελέγχου Accenture.

Εξίσου εντυπωσιακά εξάλλου, είναι τα ποσοστά συμμόρφωσης της παγκόσμιας βιομηχανίας τροφίμων στην αυτοδέσμευσή της. Στην τηλεοπτική διαφήμιση, ο φορέας κατέγραψε συμμόρφωση των επιχειρήσεων ως προς τις δεσμεύσεις τους σε συνολικό ποσοστό 98,5%, ενώ ακόμη και στις επίσημες ιστοσελίδες των εταιρειών καταγράφεται το διόλου ευκαταφρόνητο ποσοστό του 97%.

Οι συμμετέχουσες στο "EU Pledge" εταιρείες έχουν φτάσει πια στις 21 (στις προηγούμενες έχουν προστεθεί οι Friesland Campina, Intersnack και Lorenz Snack World – μεταξύ άλλων), και είναι υπεύθυνες για το 80% της συνολικής διαφημιστικής δαπάνης για τρόφιμα και μη αλκοολούχα ποτά στην ΕΕ. Η αυτοδέσμευση της βιομηχανίας στο μάρκετινγκ αφορά σε τηλεοπτικές, έντυπες και διαδικτυακές διαφημίσεις, καθώς επίσης και στις επίσημες ιστοσελίδες των εταιρειών. Από τα τέλη της επόμενης χρονιάς δε, θα επεκταθεί στον κινηματογράφο, το ραδιόφωνο, τα κινητά τηλέφωνα, τα διαδραστικά παιχνίδια, και τις τοποθετήσεις προϊόντων. Από την αυτοδέσμευσή εξαιρούνται μόνο οι διαφημίσεις που αφορούν σε προϊόντα "betterforyou", τα οποία πληρούν συγκεκριμένα διατροφικά κριτήρια.

Την εφαρμογή των δεσμεύσεων αυτών παρακολουθούν ανεξάρτητοι φορείς, όπως η Ευρωπαϊκή Ένωση Διαφημιστικών Προτύπων (European Advertising Standards Alliance) και η Accenture, μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες παροχής συμβουλευτικών υπηρεσιών στον κόσμο. Η τελευταία διεξήγαγε πανευρωπαϊκή έρευνα με αντικείμενο τις τηλεποπτικές διαφημίσεις που προβλήθηκηαν σε επτά χώρες (Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία, Ουγγαρία, Πολωνία, Πορτογαλία, Ισπανία) κατά το πρώτο τρίμηνο του 2014. Τα στοιχεία αποτυπώνονται και στο σχετικό infographic: http://www.slideshare.net/WFAMarketers/the-eu-pledge-44790051.

Διαβάστε ακόμη:

Πρόσθετα στα τρόφιμα συνδέονται με νόσο του Crohn και ελκώδη κολίτιδα

Μα τι τρώμε επιτέλους; Σοκαριστικά στοιχεία από Interpol-Europol

Έρευνα: Πόσο κατάλληλα είναι τα καφεϊνούχα ροφήματα για τα παιδιά (πίνακας)