Η ψυχολογία του καταναλωτή: Προσφορές στο σούπερ μάρκετ
Οι ψυχολόγοιπροσπαθούν να κατανοήσουν τι συμβαίνει στο μυαλό των καταναλωτών όταν βρίσκονταιστο σούπερ μάρκετ και πρέπει να επιλέξουν ανάμεσα σε μια τεράστια γκάμαπροϊόντων και προσφορών.
Οι ψυχολόγοιπροσπαθούν να κατανοήσουν τι συμβαίνει στο μυαλό των καταναλωτών όταν βρίσκονταιστο σούπερ μάρκετ και πρέπει να επιλέξουν ανάμεσα σε μια τεράστια γκάμαπροϊόντων και προσφορών.
Με τη βοήθειαεξοπλισμού αξίας τριών εκατομμυρίων λιρών, ερευνητές από το Πανεπιστήμιο Μπανγκόρτης Ουαλίας πραγματοποίησαν μαγνητική τομογραφία και προσομοιώνουν τις συνθήκεςυπό τις οποίες κάνουν τις αγορές τους οι καταναλωτές.
Οι εθελοντέςμπορούσαν να επιλέξουν από ένα σύνολο εκπτωτικών προϊόντων και προσφορών που εμφανίζοντανσε μια οθόνη μέσα στον τομογράφο.
Στο πλαίσιο της μελέτης,αναλύθηκαν οι λογικές και οι συναισθηματικές αντιδράσεις του εγκεφάλου την ώρατων αγορών.
Παλαιότερες μελέτεςέχουν δείξει ότι ο εγκέφαλος αντιδρά λογικά στον τεράστιο όγκο πληροφοριών πουδεχόμαστε όταν ψωνίζουμε. Περίπου το 20% των καταναλωτών όμως μπορεί ναεπιλέξει προϊόντα που βρίσκονται σε προσφορά ακόμη κι αν είναι πιο ακριβά, ενώπολλοί αγνοούν το σύνηθες «1+1 δώρο» και επιλέγουν ένα μόνο προϊόν.
Τα πρώτααποτελέσματα της νέας μελέτης έδειξαν ότι οι καταναλωτές αντιδρούν με βάση τηλογική μόνο στα πρώτα 23 λεπτά που βρίσκονται στο σούπερ μάρκετ. Από εκείνο το σημείοκαι μετά επικρατεί το συναίσθημα, υπολογίζοντας την αξία του προϊόντος μεαναλογικά με την τιμή του. Μετά τα 40 λεπτά, ο εγκέφαλος αρχίζει και κουράζεται,με αποτέλεσμα να μην μπορεί να λειτουργήσει λογικά.
Η εφαρμογή της μαγνητικής τομογραφίας βοήθησε τουςερευνητές να μελετήσουν τη νευρολογική βάση της λήψης αποφάσεων ότανβρισκόμαστε αντιμέτωποι με «καταναλωτικές προκλήσεις».