ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Μόνο ένας στους τρεις Έλληνες γνωρίζει τις επιστημονικές εξελίξεις

Μόλις ένας στους τρεις Έλληνες –ποσοστό 32%- αισθάνεται ότιείναι πληροφορημένος για τις επιστημονικές εξελίξεις, σύμφωνα με την τελευταίασχετική έρευνα του «Ευρωβαρόμετρου» για το 2013, στην οποία συμμετείχαν 28χώρες μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Μόνο ένας στους τρεις Έλληνες γνωρίζει τις επιστημονικές εξελίξεις

Μόλις ένας στους τρεις Έλληνες –ποσοστό 32%- αισθάνεται ότιείναι πληροφορημένος για τις επιστημονικές εξελίξεις, σύμφωνα με την τελευταίασχετική έρευνα του «Ευρωβαρόμετρου» για το 2013, στην οποία συμμετείχαν 28χώρες μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Μάλιστα, το ποσοστό αυτό είναι κάτω από τον μέσο όρο τωνΕυρωπαίων (40%) που δηλώνουν ότι έχουν την κατάλληλη ενημέρωση για τιςεπιστημονικές εξελίξεις.

Την καλύτερη ενημέρωση έχουν οι Σκανδιναβοί (Δανία 65% καιΣουηδία 61%), τη χειρότερη οι Βαλκάνιοι (Βουλγαρία και Ρουμανία από 25%), ενώκάπως καλύτερη είναι η πληροφόρηση στην Κύπρο (37%).

Λίγο περισσότεροι από τους μισούς Ευρωπαίους (το 53%)δηλώνουν ότι ενδιαφέρονται για την επιστήμη και τεχνολογία, ποσοστό που είναιαυξημένο κατά 8% έναντι του 2011.

Το μεγαλύτερο επιστημονικό - τεχνολογικό ενδιαφέρονκαταγράφεται στη Σουηδία (77%) και το μικρότερο στην Τσεχία (34%).

Η έρευνα αποκαλύπτει ακόμα ότι, όσο λιγότερο ενημερωμένοιείναι οι κάτοικοι μιας χώρας γι’ αυτά τα θέματα, τόσο περισσότερο αδιαφορούνγια το αν θα υπάρχει ο σχετικός δημόσιος διάλογος και αν οι ίδιοι θα εμπλακούνστις αποφάσεις για τα επιστημονικά και τεχνολογικά ζητήματα, τα οποία έχουνποικίλες επιπτώσεις (κοινωνικές, οικονομικές, υγείας κ.α.).

Οι περισσότεροι Ευρωπαίοι συμφωνούν ότι το ενδιαφέρον στηνεπιστήμη και τεχνολογία βελτιώνει τις προοπτικές των νέων να βρουν δουλειά(59%), την κουλτούρα τους (72%) και την ικανότητά τους να δρουν ως ενημερωμένοικαι υπεύθυνοι πολίτες (68%). Παρ’ όλα αυτά, δύο στους τρεις Ευρωπαίους (65%)θεωρούν ότι η κυβέρνησή τους κάνει πολύ λίγα για να ενεργοποιήσει το ενδιαφέροντων νέων για την επιστήμη. Στην Ελλάδα το αντίστοιχο ποσοστό είναι 78% καιείναι το δεύτερο υψηλότερο στην Ε.Ε. μετά την Ισπανία (83%).

Ως συχνότερη πηγή ενημέρωσης για τα επιστημονικά καιτεχνολογικά θέματα αναφέρεται η τηλεόραση (65%) και ακολουθούν το διαδίκτυο(35%) και οι εφημερίδες (33%). Το 47% των ανθρώπων στην Ε.Ε. δηλώνουν ότι έχουναποκτήσει γνώσεις επιστήμης και τεχνολογίας στη δευτεροβάθμια ή τριτοβάθμιαεκπαίδευση (στην Ελλάδα το αντίστοιχο ποσοστό είναι 51%: συγκεκριμένα, 33% στογυμνάσιο - λύκειο, 16% στο πανεπιστήμιο - κολλέγιο και 2% αλλού).