ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Τι λένε τα e-mail για τα συναισθήματα και την προσωπικότητα

Τα e-mail αποκαλύπτουν αρκετά περισσότερα από όσα διαβάζουμε και μάλιστα οι παραλήπτες μπορούν να αναγνωρίσουν τη συναισθηματικη κατάσταση που βρίσκεται εκείνη τη στιγμή ο αποστολέας, ακόμα και αν το e-mail του δεν συνοδεύεται από emoticons.
Τι λένε τα e-mail για τα συναισθήματα και την προσωπικότητα

Ταe-mail αποκαλύπτουναρκετά περισσότερα από όσα διαβάζουμε και μάλιστα οι παραλήπτες μπορούν νααναγνωρίσουν τη συναισθηματικη κατάσταση που βρίσκεται εκείνη τη στιγμή οαποστολέας, ακόμα και αν το e-mail του δεν συνοδεύεται από emoticons.

Επιστήμονεςαπό το Εθνικό Ερευνητικό Συμβούλιο του Καναδά με επικεφαλής τον Σαΐφ Μοχάμαντ χρησιμοποίησαν την ανάλυση συναισθημάτων για να εντοπίσουν τι κρύβεται πίσω από ένα στεγνό, μακροσκελές όμως,e-mail.

«Μετον συγκεκριμένο τρόπομπορούμε να εξαγάγουμε δεδομένα σχετικά με το συναισθηματικό περιεχόμενο τεράστιων ποσοτήτων κειμένου» ανέφερε ο δρ Μοχάμαντ.

Βάση δεδομένων συναισθημάτων

Οι ερευνητές δημιούργησαν μία συναισθηματική βάσηδεδομένων, στην οποία αντιστοίχισαν 24.200λέξεις με συναισθήματα – π.χ. η λέξη «παγωτό» συνδέθηκε με τη λέξη «χαρά» ή η λέξη «κηπουρική» με τη λέξη «ηρεμία». Στη συνέχεια αυτή η βάση δεδομένων συγκρίθηκε με λέξεις που περιέχονταν σε32.045 e-mail τα οποία δημοσιοποιήθηκαν μετά το σκάνδαλο τηςEnron. Οι επιστήμονες μπόρεσαν να εκτιμήσουν τον συναισθηματικό τόνο τωνe-mail και να δουν κατά πόσο υπήρχαν διαφορές ανάλογα με το φύλο του αποστολέα.

Οι γυναίκες, λοιπόν, χρησιμοποιούν συχνότερα λέξεις που σχετίζονταν με τη χαρά ή τη λύπη ενώ οι άνδρες προτιμούσαν λέξεις που συνδέονταν με τον φόβο ή την εμπιστοσύνη.

Οιπροσωπικότητες σε λογισμικό

Σεότι αφορά τα χαρακτηριστικά της προσωπικότητας ο δρ Μοχάμαντ δήλωσεσχετικά: «Αν κάποιος θυμώνει πού και πού, εντάξει. Αν όμως κάποιος είναι συνεχώς θυμωμένος, τότε αυτό αποτελεί χαρακτηριστικό της προσωπικότητάς του».

Γιατα στοχιεία της προσωπικότητας δημιουργήθηκε μια άλλη βάση δεδομένων που περιελάμβανε 585 συναισθήματα και σχετικές λέξεις οι οποίες είχαν «εντοπιστεί» απόtweets καιhashtags. Οι ερευνητές σε συνεργασία μεψυχολόγους, ανέπτυξαν έναν αλγόριθμο ώστε να εντοπίζει διάφορους τύπους προσωπικότητας από ένα μικρό κείμενο.

Έδωσανιδιαίτερη έμφαση σε πέντε χαρακτηριστικά της προσωπικότητας: εξωστρέφεια, νευρωτισμός, δεκτικότητα, ευσυνειδησία και ειλικρίνεια.

Η τελική ανάλυση του αλγόριθμου συμφωνούσε με τις εκτιμήσεις των ψυχολόγων στην πλειονότητα των περιπτώσεων.

Ημελέτη αυτή, μπορεί να βοηθήσει στην ανίχνευση

προειδοποιητικών σημάτων που μαρτυρούν κατάθλιψη ή αυτοκτονικές συμπεριφορές, ακόμη και στον εντοπισμό υπόπτων σεonline εγκλήματα.