ΕΕΦΑΜ: Αλλάζει την εταιρική της ταυτότητα και παρεμβαίνει στη φαρμακευτική πολιτική
Ανανεώθηκε:
Με στόχο να παρέμβει στις πολιτικές υγείας και φαρμάκου με τον δικό της τρόπο και να ασκήσει κριτική όπου απαιτείται, η Ελληνική Εταιρεία Φαρμακευτικού Management (μέχρι πρότινος Φαρμακευτικού Marketing), μαζί με την αλλαγή της εταιρικής της ταυτότητας, ανακοίνωσε χθες και την αλλαγή ρότας του προφίλ της.
Της Νατάσσας Ν. Σπαγαδώρου
Το Marketing γίνεται Management, ωστόσο και μόνο αυτή η λέξη σηματοδοτεί την αλλαγή μιας ολόκληρης διαδικασίας και κουλτούρας που έχουν ξεκινήσει τα στελέχη της, τα οποία προέρχονται από τον δυναμικό κλάδο της φαρμακοβιομηχανίας, τον κλάδο που τουλάχιστον στα χρόνια της ύφεσης, εξακολουθεί να αντιστέκεται, να επενδύει και να κάνει υπερήφανη την αιμορραγούσα ελληνική οικονομία.
Και μπορεί μέχρι σήμερα ο ρόλος της ΕΕΦΑΜ να ήταν καθαρά εκπαιδευτικός και συμβουλευτικός, από αύριο όμως ο ρόλος αυτός φαίνεται ότι θα είναι και παρεμβατικός.
Το τόνισαν ξεκάθαρα χθες δύο κορυφαία στελέχη της φαρμακευτικής αγοράς σε συνέντευξη τύπου, με αφορμή την αλλαγή της εταιρικής ταυτότητας της ΕΕΦΑΜ, οι κ.κ. Μάκης Παπαταξιάρχης και Κώστας Παναγούλιας, πρόεδρος του PhRMA Innovation Forum και αντιπρόεδρος του ΣΦΕΕ αντίστοιχα. Ακόμη και όταν μιλάει για κλινικές μελέτες, η ΕΕΦΑΜ κάνει πολιτική, τόνισε ο κ. Παναγούλιας, ενώ ο κ. Παπαταξιάρχης συμφώνησε, λέγοντας πως τα πάντα είναι πολιτική και ιδιαίτερα τώρα, με τα νέα δεδομένα στο φάρμακο. είναι αναγκαία η παρέμβαση, χωρίς ωστόσο αυτό να σημαίνει ότι παρακάμπτονται τα θεσμικά όργανα ΣΦΕΕ και ΠΕΦ
Πρόσθεσε ακόμη, ότι πάνω από όλες του τις ιδιότητες (θεσμικές και επιχειρηματικές), αυτό που τον έχει συνεπάρει πραγματικά, είναι η συναναστροφή του με τα 1.200 και πλέον στελέχη της ΕΕΦΑΜ.
Παράλληλα με την αλλαγή της εταιρικής ταυτότητας της ΕΕΦΑΜ, οι επικεφαλής της Εταιρείας αναφέρθηκαν χθες και στην κεντρική θεματική του 11ου Συνεδρίου Φαρμακευτικού Management που θα πραγματοποιηθεί τον Φεβρουάριο του 2018.
Η δημιουργία αξίας για το σύστημα υγείας και τους ασθενείς
Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, η Πρόεδρος του Δ.Σ. της ΕΕΦΑΜ, Σοφία Νάσιου, μίλησε για τη διεύρυνση των δραστηριοτήτων της Εταιρείας και εξήγησε τους λόγους που οδήγησαν στην απόφαση της σημαντικής αυτής αλλαγής:
«Διαπιστώσαμε ότι ένα πολύ μεγάλο ποσοστό των στελεχών φαρμακευτικών εταιρειών κατέχει σήμερα ρόλους που επεκτείνονται πέρα από τα στενά όρια της έννοιας του Marketing, με αποτέλεσμα να δυσκολεύονται να ταυτίσουν το αντικείμενο της θέσης τους με τοΝ συγκεκριμένο όρο στον τίτλο της ΕΕΦΑΜ. Με τη μετονομασία της Εταιρείας, επικοινωνούμε στα στελέχη της Φαρμακοβιομηχανίας ότι αναγνωρίζουμε τις σύνθετες ανάγκες τους και προσπαθούμε να ανταποκρινόμαστε όσο το δυνατόν καλύτερα σε αυτές. Βασική μας επιδίωξη είναι η δημιουργία αξίας προς τις Αρχές Υγείας και τις φαρμακευτικές επιχειρήσεις, μέσα από την ενδυνάμωση των στελεχών, με απώτερο στόχο τη συνολική αναβάθμιση του κλάδου και τη βελτίωση της ζωής των ασθενών».
Το Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα με το ALBA
Η Ελληνική Εταιρεία Φαρμακευτικού Management είναι μη κερδοσκοπική, επιστημονική εταιρεία που δραστηριοποιείται ενεργά στους τομείς της επιμόρφωσης, της επαγγελματικής ανάπτυξης και της διασύνδεσης των στελεχών της Φαρμακοβιομηχανίας. Τελευταία προσθήκη στις εκπαιδευτικές δράσεις της είναι το Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα «mini-mba in Pharma», που σχεδίασε και υλοποιεί σε συνεργασία με το ALBA Graduate Business School. Πρόκειται για ένα υψηλού επιστημονικού επιπέδου πρόγραμμα, που απευθύνεται στα μεσαίας βαθμίδας στελέχη της Φαρμακοβιομηχανίας και επιδιώκει να τους προσφέρει την απαραίτητη θεωρητική και πρακτική κατάρτιση για την επαγγελματική τους ανέλιξη.
Η ΕΕΦΑΜ ανανεώνεται επίσης στον τομέα της επικοινωνίας με τους εκπροσώπους της Φαρμακοβιομηχανίας και των θεσμικών Φορέων του κλάδου. Ενισχύοντας το ρόλο της ως παρόχου έγκαιρης και έγκυρης πληροφόρησης προς τους εταίρους της Υγείας, προχώρησε στον επανασχεδιασμό και στην αναβάθμιση του περιεχομένου της εταιρικής ιστοσελίδας και του –ήδη καταξιωμένου στον χώρο– newsletter της. Παράλληλα, ξεκινά ενεργή δραστηριοποίηση στα social media, μέσω Facebook, Twitter και LinkedIn.
Το 11ο Συνέδριο: «Pharma 2020: Εμπιστοσύνη-Συνεργασία-Αξία»
Κάθε δύο χρόνια, η ΕΕΦΑΜ διοργανώνει το Συνέδριο Φαρμακευτικού Management, την κορυφαία εκπαιδευτική διοργάνωση για τα στελέχη των φαρμακευτικών επιχειρήσεων. Όπως ανακοινώθηκε κατά τη διάρκεια της Συνέντευξης Τύπου, το 11ο Συνέδριο Φαρμακευτικού Management, με τίτλο «Pharma 2020: Εμπιστοσύνη-Συνεργασία-Αξία», θα διεξαχθεί στις 7-8-9 Φεβρουαρίου 2018 στο Μέγαρο Διεθνές Συνεδριακό Κέντρο Αθηνών.
Οι Πρόεδροι της Οργανωτικής Επιτροπής, Μάκης Παπαταξιάρχης και Κώστας Παναγούλιας, παρουσίασαν τον κεντρικό θεματικό άξονα της διοργάνωσης, τονίζοντας την αναγκαιότητα καλλιέργειας στενότερης συνεργασίας της Φαρμακοβιομηχανίας με όλους τους στρατηγικούς εταίρους του κλάδου, με στόχο τη βελτίωση των υπηρεσιών υγείας προς τους Έλληνες ασθενείς.
Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο κ. Παπαταξιάρχης, «Βασική επιδίωξη του 11ου Συνεδρίου είναι να θέσει το πλαίσιο για την επανεξέταση του τρόπου λειτουργίας των φαρμακευτικών εταιρειών, ώστε να οικοδομήσουν σχέσεις εμπιστοσύνης και συνεργασίας με όλους τους εταίρους του κλάδου και να αναδείξουν την αξία που προσφέρουν προς τους ασθενείς, τους επαγγελματίες υγείας, τις Αρχές και την κοινωνία. Τα στελέχη και το επιστημονικό δυναμικό των φαρμακευτικών εταιρειών επεξεργάζονται και προσφέρουν πολύτιμο υλικό για την αναβάθμιση των υπηρεσιών υγείας στη σημερινή κατάσταση της ελληνικής κοινωνίας».
Από την πλευρά του, ο κ. Παναγούλιας πρόσθεσε: «Έχουμε την πεποίθηση ότι το επιστημονικό πρόγραμμα της διοργάνωσης θα αποτελέσει εφαλτήριο παραγωγικού διαλόγου μεταξύ των εμπλεκομένων μερών του χώρου της Υγείας και του Φαρμάκου, ώστε να συνεχίσει η Φαρμακοβιομηχανία να αποτελεί πυλώνα στήριξης της βιωσιμότητας των συστημάτων Υγείας, της πρόσβασης των ασθενών στις απαραίτητες θεραπείες και της οικονομικής ανάπτυξης της πατρίδας μας».
Τα Αριστεία της ΕΕΦΑΜ
H εκδήλωση ολοκληρώθηκε με την παρουσίαση του θεσμού των «Αριστείων ΕΕΦΑΜ», ο οποίος βραβεύει τις βέλτιστες και πιο καινοτόμες πρακτικές marketing και επικοινωνίας που υλοποιήθηκαν στη φαρμακευτική αγορά κατά τη διάρκεια των δύο τελευταίων ετών, εκφράζοντας την προσήλωση της ΕΕΦΑΜ στην προώθηση της αριστείας, τόσο σε επίπεδο στελεχών, όσο και φαρμακευτικών επιχειρήσεων.
Οι κατηγορίες των Αριστείων ΕΕΦΑΜ 2016-2017, έχουν ως εξής:
- Καλύτερη Καμπάνια Νέου Προϊόντος
- Καλύτερη Καμπάνια Ώριμου Προϊόντος ή Ομάδας Προϊόντων
- Καλύτερη Καμπάνια ΜΗ.ΣΥ.ΦΑ.
- Καλύτερη Καμπάνια Αυτό-φροντίδας
- Καλύτερη Καμπάνια Ψηφιακής Επικοινωνίας
- Καλύτερο Πρόγραμμα Υποστήριξης Ασθενών & Ευαισθητοποίησης Κοινού.