Εσείς, μπορείτε να διοικήσετε μία επιχείρηση- φαρμακείο;
Εσείς, πόσο καλός Φαρμακοποιός Επιστήμονας και Επιχειρηματίας Είστε;
Το να προσδιορίσουμε τα χαρακτηριστικά ενός καλού επιχειρηματία, με κεφαλαίοΕ, δεν είναι κάτι απλό.
Σήμερα, η οικονομική ανάπτυξη, αλλά και οι απαιτήσεις μιας επιχείρησης,μικρής ή μεγάλης, για να σταθεί στην αγορά, έχουν κάνει αυτή την αρμοδιότηταπολύπλοκη.
Για να διοικήσεις μια επιχείρηση-φαρμακείο απαιτούνται πλέον νέαχαρακτηριστικά, τονίζει στην τελευταία του έκδοση το Pharmacy Management καιαναφέρει στην συνέχεια:
«Ένα καλό αφεντικό,φαρμακοποιός-επιχειρηματίας πρέπει να έχει ένα ξεκάθαρο και ολοκληρωμένοόραμα της στρατηγικής και των στόχων της επιχείρησής του.
Αφεντικό, διευθυντής ή ιδιοκτήτης, είναι λέξεις που χρησιμοποιούνται για ναχαρακτηρίσουν έναν επιχειρηματία.
Σήμερα ο σωστός επιχειρηματίας χρείάζεται πιο πολύ ευελιξία καιδραστηριότητα, σε αντίθεση με παλαιότερα που ήθελε περισσότερη εξουσία καιάκαμπτη θέση.
Παρ’ όλο που το χάρισμα, η διάθεση και το αίσθημα ευθύνης παραμένουνσημαντικές ιδιότητες του επιχειρηματία, εν τούτοις απαιτούνται πλέον και άλλεςιδιότητες:
- Ικανότητα να επικοινωνείς και να ακούς,
- Μετριοφροσύνη,
- Ικανότητα να προβλέπεις και να επεξεργάζεσαι καταστάσεις και δεδομένα και
- Τόλμη για να εφαρμόζεις καινοτομίες».
Παράμετροι...Που απόλυτα προσδιορίζουν πλέον το σύγχρονο επιχειρηματία-φαρμακοποιό!
Ένας σωστός επιχειρηματίας είναι αυτός που δίνει την κατεύθυνση και τοtempo, και αυτό προϋποθέτει μια γερή δόση αισιοδοξίας, πολύ θάρρος και αρκετήαυταπάρνηση.
Ο επιχειρηματίας σήμερα είναι πάνω από όλα «ο καθοδηγητής τωνανθρώπων», όπου η πιο ευαίσθητη αρμοδιότητά του είναι να κάνει τους ανθρώπουςτης ομάδας του, που καθένας έχει διαφορετικό χαρακτήρα και ικανότητες, νασυνεργάζονται.
Γι’ αυτό το λόγο, η ικανότητα επικοινωνίας είναι πολύ σημαντική σε αυτόν τοντομέα, για να θέσεις στόχους, προσδοκίες και να κάνεις εποικοδομητική κριτική -σε αμφίδρομη βάση - αλλά ακόμη και για να δείξεις τον ενθουσιασμό και το πάθοςσου.
Η επίτευξη αυτής της ευαίσθητης αλχημείας είναι η κύρια αποστολή ενόςεπιχειρηματία, με στόχο να κτίσει ένα περιβάλλον, στο οποίο οι άνθρωποί του ναμπορούν να εξασκήσουν τις αρμοδιότητές τους όχι μόνο εποικοδομητικά, αλλά μεαγάπη και περηφάνια για τη δουλειά που κάνουν και το αφεντικό που έχουν.
Ικανότητα Κληρονομική ή Επίκτητη;
Πίσω από έναν επιχειρηματία υπάρχει συχνά μια έντονη προσωπικότητα. Χρειάζεταιχαρακτήρας, χάρισμα, μεγάλη διάθεση και ικανότητα να πείθεις.
Η ικανότητα να διοικείς είναι μια φυσική κλίση. Υπάρχουν άνθρωποι που ξέρουννα το κάνουν και άλλοι όχι.
Αναμφισβήτητα όμως, η εκπαίδευση σ’ αυτόν τον τομέα παραμένει σημαντική.
Η μικρή σχετικά δομή του φαρμακείου στηρίζεται σε μια διοίκηση επικεντρωμένηστην προσωπικότητα του φαρμακοποιού, που γίνεται μάλλον ενστικτωδώς παράεπαγγελματικά.
Έτσι, ο τρόπος διοίκησης είναι διαφορετικός και ετερογενής και ποικίλλει όσοκαι οι φαρμακοποιοί που υπάρχουν.
Ορισμένοι έχουν συνειδητοποιήσει ότι το χάρισμα δεν αρκεί και αισθάνονταιτην έλλειψη εκπαίδευσης, κατευθύνσεων και οδηγιών πάνω σε αυτόν τον τομέα.
Και επειδή στη Φαρμακευτική στο πανεπιστήμιο δε διδάσκονται management, ηλύση είναι να παρακολουθήσουν ειδικά σεμινάρια οργάνωσης εργασίας και coachingτου ανθρώπινου δυναμικού.
Αλλά και πάλι αυτό δεν αρκεί...
Χρειάζεται να καλλιεργήσουμε αυτή τη γνώση σε προσωπικό επίπεδο καινα αναζητηθούν οι τρόποι εφαρμογής της που ταιριάζουν σε κάθε άτομο.
Αυτοκριτική πρέπει να γίνεται σε συνεχή βάση, ώστε να ανακαλυφθούν συνειδητάοι προσωπικές επιδιώξεις του φαρμακοποιού-επιχειρηματία.
Στη συνέχεια, χρειάζεται θάρρος, τόλμη και εμπιστοσύνη στον εαυτό του για ναεφαρμόσει ένα πιο επαγγελματικό τρόπο διοίκησης.
Σήμερα, στις μεγάλες επιχειρήσεις με τις μεγάλες δομές, οι άνθρωποι είναιαπομονωμένοι στη δουλειά τους και σπάνια έρχονται σε επαφή με τα αφεντικά.
Το φαρμακείο από τη μια έχει το πλεονέκτημα της δημιουργίας ανθρώπινωνσχέσεων μεταξύ όλης της ομάδας, αλλά από την άλλη «υποφέρει» από αυτήν τημικροδομή του.
Η ποιότητα του διαλόγου και της θετικής επικοινωνίας είναι πολύ σημαντική. Ηαρνητική προσέγγιση στα άτομα και η δεικτική παρατήρηση έχουν συνήθως αρνητικό αποτέλεσμα.
Μόνο η θετική επικοινωνία, λέγοντας τα πράγματα όπως έχουν, κτίζει σχέσειςεμπιστοσύνης και κάνει τη διαφορά.
Το φαρμακείο είναι μια ετερογενής μικρή επιχείρηση, όπου συχνά δεν έχουνόλοι έναν κοινό τρόπο επικοινωνίας.
Θα πρέπει, λοιπόν, ο φαρμακοποιός-επιχειρηματίας να προσαρμόσει τηνεπικοινωνία του με ευελιξία προς κάθε πελάτη, προμηθευτή και συνεργάτη του ξεχωριστά»