ΦΑΡΜΑΚO

«Αναξιόπιστα» στοιχεία του ΟΟΣΑ για τα φαρμακεία ξεσηκώνουν τον κλάδο

Ως αναξιόπιστο και πρόχειρο, όσον αφορά ειδικότερα την μελέτη του για τέσσερακλαδικά θέματα, χαρακτηρίζουν οι φαρμακοποιοί τον ΟΟΣΑ, γεγονός που δημιουργείσοβαρά ερωτηματικά για την ερευνητική διάσταση του παγκόσμιου Οργανισμού.
«Αναξιόπιστα» στοιχεία του ΟΟΣΑ για τα φαρμακεία ξεσηκώνουν τον κλάδο

Ως αναξιόπιστο και πρόχειρο, όσον αφορά ειδικότερα την μελέτη του για τέσσερακλαδικά θέματα, χαρακτηρίζουν οι φαρμακοποιοί τον ΟΟΣΑ, γεγονός που δημιουργείσοβαρά ερωτηματικά για την ερευνητική διάσταση του παγκόσμιου Οργανισμού.

Μάλιστα ο φαρμακευτικός κλάδος – μέσα από τα θεσμικά του όργανα- σκοπεύεινα ενημερώσει σχετικά για το θέμα άμεσα, τόσο την ελληνική Βουλή, όσο και τους Ευρωβουλευτές.

Τα 4 θέματα τα οποία έχουν ξεσηκώσει τους φαρμακοποιούς, είναι τα ΜηΥποχρεωτικώς Συνταγογραφούμενα Φάρμακα, τα φαρμακεία, ο πόρος 0,4% υπέρ του ΠανελληνίουΦαρμακευτικού Συλλόγου, και οι πιστώσεις των προμηθευτών προς τα φαρμακεία.

Αξίζει δε να σημειωθεί, όπως προτείνει χαρακτηριστικά τομέλος του Φαρμακευτικού Συλλόγου Αττικής κ. Γιάννης Δαγρές, η έκθεση ναεπιστραφεί στον Οργανισμό με τον τίτλο: «ΑΠΟΡΡΙΠΤΕΑ ΛΟΓΩ ΜΗ-ΕΓΚΥΡΟΤΗΤΑΣ» καιτονίζουν η αναζήτηση να γίνεται από άλλες, περισσότερο εξειδικευμένες καικαταρτισμένες πηγές, όπως για παράδειγμα ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας.

Ειδικότερα, ο κ. Δαγρές υπογραμμίζει, ότι η Έκθεση τουΟΟΣΑ με θέμα: «Ελλάδα, ΑνασκόπησηΑνταγωνιστικότητας, προκαταρκτική Μελέτη, 2013» αποτελεί δυστυχώς μίαδυσάρεστη έκπληξη πρόχειρης και αναξιόπιστης απόπειρας να αναλυθούν 4 τομείςοικονομικών δραστηριοτήτων στη χώρα μας, ο οποίοι στο μέσο του κειμένου έγιναν αιφνιδιαστικά6, με μονομερή μετονομασία του τομέα των φαρμάκων και των Φαρμακείων σε «κοινούς τομείς λιανικού εμπορίου» καισυνεπαγόμενη διεύρυνση της ανάλυσης και σε αυτούς.

«Θα μπορούσε να ισχυριστεί κανείς ότι η εικόνα που παρουσιάζει η Έκθεσηαυτή αφορά άλλη χώρα και όχι την Ελλάδα, ενώ οι συντάκτες της προφανώς είναι τεχνικώςανεπαρκείς και απληροφόρητοι με το αντικείμενο που καταπιάστηκαν», σημειώνει οκ. Δαγρές.

Αναφορικά με τη λειτουργία τωνΦαρμακείων η Έκθεση του ΟΟΣΑ:

- Υποπίπτει σε ανάλογες αντιφάσεις καιαλληλοσυγκρουόμενες παραδοχές (πχ. τιςγεωγραφικές ρυθμίσεις των αδειοδοτήσεων Φαρμακείων τις αξιολογεί στις αρχικέςσελίδες ως βλαπτικές ενώ αντιθέτως σε επόμενες σελίδες τις αξιολογεί ωςωφέλιμες και απαραίτητες (!)).

- Δεν αναφέρεται πουθενά στην ΕυρωπαϊκήΝομοθεσία και Ανώτατη Νομολογία επί του θέματος, ζωτική παράλειψη στοιχειωδώνκυρίαρχων δεδομένων που στην ουσία ακυρώνει εξ’ ορισμού την αξιοπιστία και την επάρκεια στοιχείων της Έκθεσης πάνω στοθέμα.

- Επικαλείται μία συγκεκριμένη Μελέτηεπί του θέματος (ECORYS 2007) η οποία όμως έχει ήδη χαρακτηριστείως στατιστικώς λανθασμένη και μεθοδολογικώς μη-έγκυρη από Διεθνή ΣτατιστικόΟίκο και της οποίας τα συμπεράσματα έχουν ήδη απορριφθεί, όπως ήταν φυσικό, καιαπό το σκεπτικό Ανωτάτων Δικαστικών Αποφάσεων επί θεμάτων ρυθμίσεων Φαρμακείωνσε Ευρωπαϊκό Επίπεδο όταν χρησιμοποιήθηκε ως στοιχείο.

- Παραθέτει κάποια αγνώστου προέλευσης πανευρωπαϊκάστατιστικά δεδομένα επί των ρυθμίσεων στη λειτουργία Φαρμακείων, τα οποία είναιπολύ διαφορετικά από τα επίσημα που έχουν παρουσιαστεί από το Pharmaceutical Group of the European Union (P.G.E.U.), τον καθ’ ύλην αρμόδιοΠανευρωπαϊκά Φορέα επί του συγκεκριμένου ζητήματος.

Αναφορικά με τον πόρο 0,4% υπέρ τουΠανελλήνιου Φαρμακευτικού Συλλόγου (Π.Φ.Σ. – Ν.Π.Δ.Δ.) η Έκθεση του ΟΟΣΑ:

- Τον αναφέρει σε όλα τα σημεία όπουγράφει γι αυτόν, ως 4% ενώ στην πραγματικότητα είναι 0,4% σύμφωνα με τηνκείμενη Νομοθεσία.

- Περιγράφει τελείως εσφαλμένα τον πόροαυτόν αγνοώντας προφανώς τη νομοθετική προέλευσή του καθώς και το πώς και απόποιον εισπράττεται και πώς λειτουργεί στην πραγματικότητα, και έτσι όπως είναιαναμενόμενο του αποδίδει τον λανθασμένο χαρακτηρισμό «κράτηση υπέρ τρίτων» ή/και «φόροεπί των συναλλαγών» που δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα.

- Καθώς οι συντάκτες της Έκθεσηςκρίνουν ότι ο πόρος αυτός εισπράττεται από τις εταιρείες (ενώ στην πραγματικότητα και σύμφωνα με τη Νομοθεσία εισπράττεται απότα Φαρμακεία αποκλειστικά), και έτσι θεωρούν ότι επιβαρύνει τις συναλλαγές (ενώ φυσικά δεν τις επιβαρύνουν εφόσονεισπράττεται εξ’ολοκλήρου από τα Φαρμακεία και αποδίδεται εξ’ ολοκλήρου στονΠ.Φ.Σ. χωρίς ενδιάμεσους παρά μόνον παθητικώς και κατά τη διαδικασία), προτείνουν να καταργηθεί και να αντικατασταθεί με κάτι άλλο που ναεισπράττεται εξ’ ολοκλήρου από ταΦαρμακεία (!) (που όμως έτσι ακριβώςγίνεται ούτως ή άλλως στην πραγματικότητα) και να αποδίδεται στον Π.Φ.Σ., δηλαδήστην ουσία προτείνουν να καταργηθεί το ισχύον καθεστώς στο συγκεκριμένο θέμακαι να αντικατασταθεί με ένα άλλο που θα είναι...απολύτως όμοιο και απαράλλαχτομε το ισχύον καθεστώς που παρόλ΄ αυτά προτείνουν να καταργηθεί (!).

Αναφορικά με τις πιστώσεις τωνπρομηθευτών προς τα Φαρμακεία η Έκθεση του ΟΟΣΑ:

Ενώ παραθέτει ότι υφίσταταινομοθετικώς πρόβλεψη για 2μηνη πίστωση δεν αναφέρει ότι απουσιάζουν νομοθετικώςκαι οι ανάλογες ποινικές ρήτρες και τα αντικίνητρα αυτά που θα ενεργοποιούσανκαι θα επέβαλαν την εφαρμογή της κατά μήκος της αλυσίδας τροφοδοσίας τουφαρμάκου.

Απουσιάζει τελείως από την Έκθεση, ηεικόνα που παρουσιάζει η αγορά, κατά την οποία η πρόβλεψη αυτή έχει καταστείδιακοσμητική και ανενεργή καθώς κανείς δεν την εφαρμόζει και κανείς δενφροντίζει να την επιβάλει, ελλείψει νομοθετικής ισχύος ποινών κι αντικινήτρων.