ΠΕΔΥ – ΕΟΠΥΥ

Η ΗΔΙΚΑ εμπόδιο στη θεώρηση των βιβλιαρίων υγείας του ΟΑΕΕ

Ανασφάλιστοι για τουλάχιστον μία εβδομάδα μένουν πολλοί ασφαλισμένοι του ΟΑΕΕ που έχουν ρυθμίσει τις οφειλές τους, αλλά η ΗΔΙΚΑ δεν ενημερώνει εγκαίρως τον ΟΑΕΕ και τις τράπεζες με αποτέλεσμα να μην μπορο΄’υν να θεωρηθούν τα βιβλιάρια υγείας.
Η ΗΔΙΚΑ εμπόδιο στη θεώρηση των βιβλιαρίων υγείας του ΟΑΕΕ

Ανασφάλιστοι για τουλάχιστον μία εβδομάδα μένουν πολλοί ασφαλισμένοι του ΟΑΕΕ που έχουν ρυθμίσει τις οφειλές τους, αλλά η ΗΔΙΚΑ δεν ενημερώνει εγκαίρως τον ΟΑΕΕ και τις τράπεζες με αποτέλεσμα να μην μπορο΄’υν να θεωρηθούν τα βιβλιάρια υγείας.


Το πρόβλημα αυτό, το οποίο αντιμετωπίζουν εκατοντάδες ασφαλισμένοι, φέρνουν στη Βουλή με ερωτήσή τους προς τον Υπουργό Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας οι βουλευτές της ΔΗΜ.ΑΡ. Κατερίνα Μάρκου (Β’ Θεσσαλονίκης), Θωμάς Ψύρρας (Λάρισας) και Γιώργος Κυρίτσης (Τρικάλων).


Συγκεκριμένα, όπως καταγγέλλουν πολλοί ασφαλισμένοι, παρόλο που καταβάλουν εμπρόθεσμα την οφειλόμενη δόση για την τήρηση της ρύθμισης, παρατηρείται το φαινόμενο να μην ενημερώνονται εγκαίρως οι υπηρεσίες του ΟΑΕΕ από την ΗΔΙΚΑ και τις τράπεζες, με αποτέλεσμα να αρνούνται να θεωρήσουν τα βιβλιάρια υγείας την πρώτη του κάθε μήνα.


Η σχετική ενημέρωση μπορεί να καθυστερήσει μέχρι και 7 ημέρες, πράγμα που σημαίνει ότι για τις ημέρες αυτές οι ασφαλισμένοι είναι ουσιαστικά χωρίς καμία υγειονομική κάλυψη, παρόλο που έχουν καταβάλει εγκαίρως και μάλιστα για ολόκληρο τον μήνα τις εισφορές τους. Επιπλέον, οι υπηρεσίες δεν δέχονται ούτε την προσκόμιση του σχετικού αποδεικτικού κατάθεσης για τη θεώρηση του βιβλιαρίου αλλά περιμένουν την ενημέρωση του συστήματος.


Η καθυστέρηση αυτή σημαίνει μεγάλη ταλαιπωρία για αρκετούς ασφαλισμένους, οι οποίοι αναγκάζονται να ακυρώσουν ραντεβού και επεμβάσεις που έχουν προγραμματίσει μήνες πριν και να μπουν εκ νέου σε λίστα αναμονής, γιατί την επίμαχη ημέρα δεν διαθέτουν θεωρημένο βιβλιάριο.


Οι βουλευτές επισημαίνουν ως πιθανές λύσεις που θα μπορούσαν να υιοθετηθούν από τη Διοίκηση του ΟΑΕΕ είναι τη χορήγηση δίμηνης θεώρησης ή και τη θεώρηση διάρκειας ενός μηνός από την ημέρα της προηγούμενης θεώρησης και όχι από την πρώτη ημέρα του μήνα.


Ρωτούν, λοιπόν, τον αρμόδιο Υπουργό που οφείλεται η καθυστέρηση στην ενημέρωση των υπηρεσιών του ΟΑΕΕ ότι οι ασφαλισμένοι έχουν τηρήσει τη ρύθμισή τους, για να προχωρήσουν στη θεώρηση την πρώτη εργάσιμη ημέρα κάθε μήνα καθώς και πότε και με ποιόν τρόπο θα δοθεί λύση στο πρόβλημα.