Σημαντική αύξηση των ελληνικών καλλυντικών & αρωμάτων στην αγορά της Ρουμανίας
Σημαντική αύξηση καταγράφουν οι ελληνικές εξαγωγές καλλυντικών και αρωμάτων για το 2016 στην αγορά της Ρουμανίας.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με κλαδική μελέτη της πρεσβείας της Ελλάδας στο γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υπιοθέσεων στο Βουκουρέστι, οι εξαγωγές μας, έφθασαν τα 11 εκατομμύρια ευρώ, έναντι 10,45 εκατομμυρίων ευρώ το 2015, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 5,3%. Ιδιαίτερη αύξηση κατέγραψαν οι εξαγωγές παρασκευασμάτων στοματικής υγιεινής, ενώ τα προϊόντα ομορφιάς, μακιγιάζ και περιποίησης παρουσίασαν μικρή μείωση, σε σχέση με το 2015.
Οι εισαγωγές ανάλογων προϊόντων από την Ρουμανία, παρουσίασαν εντυπωσιακή αύξηση το 2016 και ανήλθαν σε 7,03 εκατ. ευρώ έναντι 1,11 εκατ. ευρώ το 2015. Η μεγαλύτερη αύξηση σημειώθηκε στα προϊόντα της κατηγορίας «παρασκευάσματα για μαλλιά», οι εισαγωγές των οποίων ανήλθαν σε 5.476.609 ευρώ έναντι 156.019 το 2015. Η Ρουμανία έχει μακρόχρονη παράδοση στην παραγωγή καλλυντικών.
Η μεγαλύτερη εταιρεία παραγωγής είναι η Farmec, της οποίας ο κύκλος εργασιών για το 2016 ανήλθε σε 43,8 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση κατά περίπου 14% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (38,8 εκατ. ευρώ) κυρίως λόγω της αύξησης των διαδικτυακών της πωλήσεων. Η εταιρεία καταλαμβάνει την πρώτη θέση ως προς τις πωλήσεις προϊόντων περιποίησης προσώπου με μερίδιο αγοράς 27%, καθώς επίσης και ως προς τις πωλήσεις προϊόντων περιποίησης μαλλιών με μερίδιο αγοράς 30,8%. Στόχος για το 2017 είναι η ενίσχυση των πωλήσεων των ήδη υπαρχόντων προϊόντων, τα οποία είναι ευρέως γνωστά υπό τις τρεις εμπορικές ονομασίες (brand names) της εταιρείας, ήτοι Gerovital, Aslavital, και Farmec.
Η Farmec διαθέτει 11 καταστήματα στην Ρουμανία και 7 καταστήματα συνολικά στην Ιταλία, την Ισπανία, την Ουγγαρία, την Γαλλία και την Ελλάδα. Αξιόλογη παρουσία στην εν λόγω αγορά έχει η ρουμανική εταιρεία παραγωγής καλλυντικών Cosmetic Plant, με συνολικές επενδύσεις 2,2 εκατ. ευρώ κατά την 25ετή λειτουργία της και εξαγωγές στο εξωτερικό. Από το 2009 δραστηριοποιείται στην Αυστρία και το Λίβανο και από το 2014 στην Ελλάδα, το Χονγκ Κονγκ, το Ηνωμένο Βασίλειο, το Αζερμπαϊτζάν και την Ουγγαρία. Το 2015 κατέγραψε 4 εντυπωσιακή αύξηση των εξαγωγών της κατά 145%, σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, ενώ ο κύκλος εργασιών της ανήλθε σε 2 εκατ. ευρώ.
Στα μεγάλα εμπορικά καταστήματα του Βουκουρεστίου αλλά και της επαρχίας, σύμφωνα με τη μελέτη, λειτουργούν καταστήματα πολυεθνικών αλυσίδων πώλησης καλλυντικών και προϊόντων ομορφιάς, όπως τα DM, Sephora, Douglas, Marionnaud, καθώς και αντιπροσωπείες γνωστών οίκων, όπως Mac, L’Occitane, Beautik, Inglot.
Επισημαίνεται ότι η εταιρεία GINKGO Romania, η οποία διαχειρίζεται τα καταστήματα Βody Shop, ελέγχεται από την Ελλάδα, όπως και η εταιρεία ΤΟP LINE, η οποία διακινεί καλλυντικά και εξοπλισμό κομμωτηρίων. Επιπλέον, στην διανομή καλλυντικών στην Ρουμανία δραστηριοποιείται ο όμιλος ΣΑΡΑΝΤΗΣ, ο οποίος εξαγόρασε το 2007 την ρουμανική εταιρεία παραγωγής προϊόντων ομορφιάς Elmiplant. Παράλληλα, τα ελληνικά καλλυντικά των εταιρειών Apivita, Korres και Frezyderm διακινούνται επιτυχώς στις μεγάλες αλυσίδες φαρμακείων της Ρουμανίας SENSI BLU και BebeTei αντίστοιχα.
Διαβάστε ακόμη:
Πρωτόκολλο συνεργασίας μεταξύ ΕΣΕΕ & Συνδέσμου Καλλυντικών και Αρωμάτων