Η νέα επανάσταση & το στοίχημα της Vichy: Εξερευνώντας το μικροβίωμα του τριχωτού της κεφαλής
Συνέντευξη με την Dr. Anne Bouloc
Αποτελεί μία από τις ισχυρότερες εταιρείες ομορφιάς παγκοσμίως, με τα προϊόντα και τις σειρές της, να έχουν κατακτήσει εκατομμύρια φανατικούς καταναλωτές. Μία εταιρεία, το όνομα της οποίας είναι συνυφασμένο επίσης με την έρευνα και την επιστημονική αποτελεσματικότητα.
Μιλάμε για τη Γαλλική Vichy, η οποία πλέον έχει κατακτήσει όλο σχεδόν τον κόσμο, ενώ και η Ελλάδα αποτελεί μία πολύ δυναμική αγορά.
Το ONMED συναντήθηκε πριν μερικές ημέρες στην Αθήνα με την ισχυρή Dr. Anne Bouloc, την Διεθνή Διευθύντρια Ιατρικής της Vichy, η οποία αναφέρθηκε στα επιτεύγματα της μεγάλης Γαλλικής εταιρείας, αλλά και στα σημαντικά project των τελευταίων ετών, όπως το exposome (εκθεσείωμα αν μπορούμε να το μεταφράσουμε), τη γήρανση, τη φωτογήρανση και την καινοτομία γενικότερα στην οποία είναι επικεντρωμένη.
Τώρα η Vichy, πηγαίνει ένα βήμα πιο μακριά και εργάζεται πάνω στο μικροβίωμα του δέρματος και του τριχωτού της κεφαλής.
Αφορμή για τη συνάντηση αυτή, ήταν το 14ο Πανελλήνιο Συνέδριο Δερματολογίας-Αφροδισιολογίας που διοργανώθηκε από την ΕΔΑΕ από την 1 έως τις 4 Νοεμβρίου, όπου η Δρ Anne Bouloc, αναφέρθηκε στις νέες επιστημονικές ανακαλύψεις και στις επιπτώσεις τους στην κλινική διαχείριση της σμηγματοροϊκής δερματίτιδας και της πιτυρίδας.
Το πλήρες κείμενο της συνέντευξης έχει ως εξής:
Dr. Anne Bouloc, καλώς ορίσατε στην Ελλάδα. Θα ήθελα κατ΄αρχάς, να σας ρωτήσω ποια είναι τα μεγαλύτερα επιτεύγματα της Vichy;
Είναι μία δύσκολη ερώτηση αυτή. Ξέρετε ότι η Vichy είναι μία πολύ μεγάλη εταιρεία. Είναι πολύ σημαντικό ότι η Vichy προτείνεται από φαρμακοποιούς και δερματολόγους. Η επιστήμη που χρησιμοποιούμε είναι για να δημιουργήσουμε αποτελεσματικά και ασφαλή προϊόντα. Είμαστε δεσμευμένοι ως προς την esxposo και δημιουργήσαμε μια μάρκα για την exposo research. Υπάρχει επιστήμη πίσω από τα προϊόντα και θεωρώ αυτό είναι και το κυριότερο επίτευγμα. Επιπλέον είμαστε περισσότερο επικεντρωμένοι στο να δείξουμε τις δερματολογικές ανάγκες και προσπαθούμε να έχουμε προϊόντα που ταιριάζουν στις ανάγκες των δερματολόγων και των ασθενών τους.
Επομένως, αντιλαμβάνομαι ότι η Vichy δεν είναι μία απλή εταιρεία ομορφιάς, αλλά μία εταιρεία όπου τα εργαστήριά της υλοποιούν σημαντική έρευνα;
Πράγματι, το βασικότερο στοιχείο, είναι ότι η εταιρεία, δίνει ολιστικές ασφαλείς λύσεις, με τη σφραγίδα των ερευνητικών της εργαστηρίων, δηλαδή, πίσω από κάθε προϊόν της εταιρείας, κρύβεται πολυετής και επίπονη έρευνα.
Θα θέλατε να μας μιλήσετε πάνω στις πρόσφατες εξελίξεις και την έρευνά σας πάνω στο μικροβίωμα του τριχωτού της κεφαλής και του δέρματος;
Οι εξελίξεις αυτές, αλλάζουν τον τρόπο με τον οποίο βλέπουμε τα πράγματα στο δέρμα. Πρόκειται για μία νέα εποχή, για μία πραγματική επανάσταση καθώς το βασικότερο, είναι να διατηρήσουμε το καλό μικροβίωμα και την ισορροπία στο δέρμα και στο τριχωτό της κεφαλής.
H Vichy είναι πρωτοπόρος στη μελέτη του Μικροβιώματος του δέρματος: ο πληθυσμός των μικροβίων που ζει πάνω στο δέρμα μας αλλά και σε άλλα όργανα του ανθρώπινου οργανισμού και εκπαιδεύει το ανοσοποιητικό μας σύστημα. Oι μελέτες τα τελευταία χρόνια δείχνουν πως το μικροβίωμα παίζει σημαντικό ρόλο στις παθήσεις του δέρματος και η πιτυρίδα που απασχολεί έως το 50% του πληθυσμού όπως και η σμηγματοροική δερματίτιδα (ΣΔ) που αποτελεί την πιο σοβαρή μορφή της και απασχολεί μέχρι και το 10% του πληθυσμού, δεν αποτελούν εξαίρεση.
Μέχρι τώρα, γνωρίζαμε πως στο τριχωτό της κεφαλής με πιτυρίδα ή ΣΔ εντοπίζεται ο μύκητας Malassezia σε πολύ υψηλότερα ποσοστά σε σχέση με ένα υγιές τριχωτό. Οι προσπάθειες για την αντιμετώπιση της πιτυρίδας και της ΣΔ ήταν εστιασμένες σε μεγάλο βαθμό στον περιορισμό του συγκεκριμένου μύκητα. Νέες πρόσφατες μελέτες υποστηριζόμενες από τα εργαστήρια της L’OREAL, έδειξαν για πρώτη φορά σε μοριακό επίπεδο, ότι η πιτυρίδα συνδέεται άμεσα και με την ισορροπία μεταξύ των βακτηρίων και των μυκήτων στο τριχωτό της κεφαλής. Συγκεκριμένα, έδειξαν ότι σε σχέση με ένα υγιές τριχωτό, σε ένα τριχωτό με ΣΔ τα επίπεδα του C. Acnes, είναι χαμηλότερα και τα επίπεδα του Staphylococcus sp.υψηλότερα. Είναι εξαιρετικά σημαντικό λοιπόν, για την καλύτερη αντιμετώπιση της πιτυρίδας και της ΣΔ να εστιάσουμε και στην αποκατάσταση της ισορροπίας μεταξύ των μυκήτων και των βακτηρίων στο τριχωτό της κεφαλής.
Όπως είπα και παραπάνω, η La Roche & η Vichy, είναι σκαπανείς στο θέμα του μικροβιώματος, καθώς ξεκινήσαμε σχεδόν 10 χρόνια πριν να μιλάμε για το μικροβίωμα και η αλήθεια είναι ότι αποτελεί ένα πεδίο εξαιρετικά ενδιαφέρον προκειμένου να επενδύσει κάποιος.
Για το μέλλον, προγραμματίζουμε τα σαμπουάν μας να περιέχουν μικροβιοτικούς οργανισμούς.
Θα θέλατε να μας πείτε λίγα λόγια για τα σαμπουάν Dercos της Vichy;
Η σύνθεση των σαμπουάν Dercos Anti-Dandruff DS της Vichy κατά της πιτυρίδας, είναι βασισμένη στην τεχνολογία του μικροβιώματος και περιέχει τα ενεργά συστατικά Σελήνιο DS και Σαλυκιλικό οξύ, που επαναφέρουν την ισορροπία στο τριχωτό της κεφαλής.
Τα σαμπουάν Dercos Anti-Dandruff DS μπορούν να χρησιμοποιηθούν ανάλογα με την βαρύτητα του προβλήματος, ως μονοθεραπεία ή συνδυαστικά με φαρμακευτική αγωγή αλλά και μετά τη λήξη της αγωγής ως συντήρηση. Συγκεκριμένα, έχει αποδειχθεί, ότι με τη χρήση του Dercos Anti-dandruff DS ως συντήρηση, παρατείνεται η διατήρηση της ισορροπίας του τριχωτού για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.
Να σημειωθεί, ότι στη διάρκεια της ομιλίας της στο πλαίσιο του συνεδρίου, η dr. Bouloc, αναφέρθηκε και στην καλλυντική ευχαρίστηση που δίνει το σαμπουάν, αφού η πιτυρίδα έχει επίπτωση στην αυτοπεποίθηση του ασθενούς. Τα προϊόντα της σειράς Dercos anti-dandruff εκτός από τα βασικά ενεργά συστατικά τους, περιέχουν και συστατικά με μαλακτικές και αντιοξειδωτικές ιδιότητες, καθώς και ήπιο και πολύ ευχάριστο άρωμα.
Έκλεισε δε την ομιλία της, αναφερόμενη στη μελέτη παρατήρησης που συμμετέχουν 1800 άτομα στην Ευρώπη και ήδη έχει ολοκληρωθεί στην Ελλάδα με συμμετοχή 199 ασθενών και εξαιρετικά αποτελέσματα για τη δράση του σαμπουάν Dercos Anti-dandruff DS.
Dr. Anne Bouloc, ποιο είναι το μεγάλο στοίχημα για την εταιρεία;
Το μεγάλο στοίχημα, είναι να συνδυάσουμε την αντιγήρανση με το υγιές τριχωτό της κεφαλής και το δέρμα.
Επίσης, ένα ακόμη μεγάλο στοίχημα για τη Vichy, είναι να καταφέρουμε να συνδυάσουμε την καινοτομία και τις νέες θεραπείες με λογικές τιμές για τον καταναλωτή και αυτός ο προβληματισμός, είναι γενικότερος θα έλεγα για πολλές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο πεδίο της ομορφιάς και της έρευνας.
Η Vichy είναι αλήθεια ότι έχει ταξιδέψει πολύ μακριά με τα προϊόντα και τις κορυφαίες σειρές της να έχουν κατακτήσει εκατομμύρια καταναλωτών. Επομένως, είναι εύλογη η ερώτηση προς την κυρία Bouloc ποιο είναι το επόμενο στάδιο και το επόμενο βήμα που σχεδιάζει η εταιρεία;
Ολιστικές λύσεις και εργαλεία πρόληψης, απαντά με ένα μειδίαμα που κρύβει την ικανοποίηση αλλά και τη γνώση της επιτυχίας.
Στη συνέχεια, αναφέρεται στις σειρές που αποτελούν την κομβικό σημείο της εταιρείας.
Η μεγαλύτερη αγορά της Vichy είναι η αντιγήρανση, απαντά η συνομιλήτριά μας, προσθέτοντας ότι δύο εξαιρετικά δυνατά προϊόντα είναι το mineral 89 και το liftactive.
Σε ερώτηση του ONMED για το ποιες διεθνείς αγορές αποτελούν την αιχμή του δόρατος της εταιρείας, η Dr. Bouloc απαντά ότι η Γαλλία, η Γερμανία και η Κίνα, αποτελούν πολύ δυνατά χαρτιά, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι μία αγορά που ανεβαίνει ιδιαίτερα, είναι η . Είναι δε χαρακτηριστικό, ότι στη Βραζιλία, η Vichy δεν πραγματοποιεί διαφήμιση στην τηλεόραση, αλλά μόνο στο διαδίκτυο.
Εάν δεν είχε τη θέση αυτή που κατέχει σήμερα, ποιον άλλο επαγγελματικό δρόμο θα μπορούσε να είχε ακολουθήσει η Dr. Anne Bouloc την ρωτώ. Και η απάντηση είναι αυθόρμητη και σίγουρη: «Δερματολογία, ή δημόσια υγεία, δεν μπορώ να φανταστώ κάτι άλλο, ώστε να μπορέσω να βοηθήσω να βελτιωθεί η ποιότητα ζωής των ανθρώπων».
Σας ευχαριστώ πολύ Dr. Anne Boloc.