Τροχαία ατυχήματα: Περισσότεροι θάνατοι στην Ελλάδα από όλη την Ευρώπη
Η Ελλάδα πεθαίνει στην άσφαλτο. Δεν είναι υπερβολή να το πούμε, καθώς η χώρα μας καταγράφει μία ακόμη αρνητική πρωτιά σε θέματα οδικής ασφάλειας.
Μάλιστα σε σχέση με την υπόλοιπη Ευρώπη, η Ελλάδα εμφανίζει περισσότερους θανάτους ανά εκατ. κατοίκους.
Συγκεκριμένα, παρά τη σημαντική βελτίωση στην οδική ασφάλεια που καταγράφεται στη χώρα μας μεταξύ 2010-2017, τα θανατηφόρα τροχαία εξακολουθούν να είναι σημαντικά υψηλότερα από τον μέσο όρο της ΕΕ.
Σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την οδική ασφάλεια στην ΕΕ που δόθηκε στη δημοσιότητα, την περίοδο 2010-2017 καταγράφεται σημαντική μείωση των θανατηφόρων τροχαίων στην Ελλάδα (-41%) και στην ΕΕ (-20%). Ωστόσο, το 2017 ο καταγράφηκαν στην Ελλάδα ήταν 69 θάνατοι από τροχαία, ανά εκατομμύριο κατοίκων, έναντι 49 στην ΕΕ.
Ειδικότερα, το 2017 έχασαν τη ζωή τους στους δρόμους της ΕΕ 25.300 άνθρωπο (-2% σε σχέση με το 2016 και -20% σε σχέση με το 2010). Επιπλέον, εκτιμάται ότι άλλοι 135.000 άνθρωποι τραυματίστηκαν σοβαρά τον περασμένο χρόνο, συμπεριλαμβανομένου ενός μεγάλου ποσοστού ευάλωτων χρηστών: πεζοί, ποδηλάτες και μοτοσικλετιστές.
Όπως αναφέρεται στην έκθεση, οι θάνατοι και οι τραυματισμοί από τροχαία ατυχήματα πλήττουν όχι μόνο τα ίδια τα θύματα αλλά και την κοινωνία συνολικά, με εκτιμώμενο κοινωνικοοικονομικό κόστος που ανέρχεται σε 120 δισ. ευρώ ετησίως.
Η Σουηδία (25 θάνατοι ανά εκατομμύριο κατοίκων), το Ηνωμένο Βασίλειο (27), οι Κάτω Χώρες (31) και η Δανία (32) κατέγραψαν τη μεγαλύτερη πρόοδο στην οδική ασφάλεια το 2017.
Η επίτροπος Μεταφορών, Βιολέτα Μπουλτς, δήλωσε σχετικά πως «25.300 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους στους δρόμους μας πέρυσι, και πολύ περισσότεροι υπέστησαν τραυματισμούς που άλλαξαν τη ζωή τους. Πίσω από αυτά τα αριθμητικά στοιχεία υπάρχουν εξίσου πολλές ιστορίες οδύνης και πόνου. Η οδική ασφάλεια αποτελεί βεβαίως κοινή ευθύνη με τα κράτη-μέλη, πιστεύω, όμως, ότι η ΕΕ μπορεί να κάνει περισσότερα για την καλύτερη προστασία των Ευρωπαίων πολιτών. Η Επιτροπή επεξεργάζεται επί του παρόντος μια σειρά συγκεκριμένων μέτρων που σχεδιάζουμε να ανακοινώσουμε εντός των προσεχών εβδομάδων. Ο στόχος είναι σαφής: η διάσωση περισσότερων ζωών στους δρόμους μας».
Διαβάστε ακόμη:
Όχι άλλα τροχαία εφέτος: Προσοχή σε αλκοόλ & φάρμακα κατά την οδήγηση
Tροχαία: Θλιβερή πρωτιά - Οι Έλληνες πεθαίνουν από συγκρούσεις με ένα μόνο όχημα
Ο δωδεκάλογος για την πρόληψη των τροχαίων ατυχημάτων
Τα παιδιά δεν μπορούν να διασχίσουν με ασφάλεια τον δρόμο πριν την ηλικία των 14 ετών