Τι τύπος selfie taker είσαι; Μια νέα έρευνα θα σου δώσει την απάντηση!
Χιλιάδες selfies ποστάρονται καθημερινά στα κοινωνικά δίκτυα και οι επιστήμονες πιστεύουν ότι μελετώντας τες μπορεί κανείς να καταλάβει πολλά για τον πρωταγωνιστή τους!
Οι selfies έχουν συνδεθεί στενά με τον ναρκισσισμό, όμως μια νέα αμερικανική επιστημονική έρευνα δείχνει ότι οι περισσότεροι άνθρωποι που μοιράζονται τα αυτο-πορτρέτα τους στις διάφορες διαδικτυακές πλατφόρμες δεν διαθέτουν το εν λόγω χαρακτηριστικό στην προσωπικότητά τους.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιεύονται στην επιθεώρηση Visual Communication Quarterly, οι τρεις βασικοί τύποι προσωπικότητας που αναδεικνύονται μέσα από τις selfies είναι οι εξής: επικοινωνιακός, αυτοβιογραφικός και «διαφημιστικός».
«Είναι σημαντικό να αναγνωρίσουμε ότι δεν είναι όλοι ναρκισσιστές» δηλώνει ο Στίβεν Χόλιντεϊ από το Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο του Τέξας, ένας εκ των συντακτών της μελέτης.
Στόχος της έρευνας ήταν να διαπιστωθούν τα ακριβή κίνητρα που μας ωθούν να τραβήξουμε και να μοιραστούμε μια selfie. Επιλέχθηκαν για τον σκοπό αυτόν 46 άτομα, από τα οποία ζητήθηκε να βάλουν στη σειρά ένα προεπιλεγμένο σύνολο από κίνητρα, ανάλογα με το κατά πόσο πίστευαν ότι εκφράζουν την προσωπικότητά τους. Στη συνέχεια οι ερευνητές ανέλυσαν τις απαντήσεις τους κι έτσι κατέληξαν στους τρεις βασικούς τύπους selfie taker.
Το βασικό συμπέρασμα στο οποίο κατέληξαν οι ερευνητές ήταν ότι τα κίνητρα πίσω από τις selfies δεν περιορίζονται στον εγωκεντρισμό. Οι selfies, σύμφωνα με τους ίδιους, αποτελούν «εργαλείο» καταγραφής γεγονότων σε μια κοινωνία.
Δες ποια είναι τα χαρακτηριστικά του κάθε τύπου selfie taker και δες σε ποιον ανήκεις!
1. Επικοινωνιακός
Τραβάει και ποστάρει selfies για να κινητοποιήσει φίλους, συγγενείς και λοιπούς χρήστες να συμμετάσχουν σε έναν διάλογο. Για παράδειγμα, εάν θέλεις να τονίσεις τη σημασία άσκησης του εκλογικού σου δικαιώματος, θα ποστάρεις μια selfie σαν αυτήν της Τζέσικα Μπίελ. Τέτοιου είδους selfies «έχουν να κάνουν με την αμφίδρομη επικοινωνία» σχολιάζει η Μορίν Ελινζάνο από το Πανεπιστήμιο Μπρίγκαμ Γιανγκ, η οποία επίσης συμμετείχε στην εκπόνηση της μελέτης.
2. Αυτοβιογραφικός
Οι selfies στην περίπτωση αυτήν λειτουργούν ως τεκμήριο σημαντικών, όμορφων, αστείων κ.λπ. στιγμών της ζωής και αποτελούν ένα είδος λευκώματος που περιλαμβάνει όσα θέλει να θυμάται κανείς από τη ζωή του. Ο αυτοβιογραφικός selfie taker θέλει φυσικά να δουν και άλλοι χρήστες τις φωτογραφίες του, όμως δεν αποζητά την ανταπόκριση όπως ο επικοινωνιακός τύπος. Παράδειγμα αυτοβιογραφικού selfie taker είναι η Μπιγιονσέ, η οποία το καλοκαίρι πόσταρε στο Instagram μια φωτογραφία με την κόρη της Μπλου Άιβι για να αποτυπώσει τη χαρά της μητρότητας.
3. «Διαφημιστικός»
Είναι ο πιο σπάνιος από τους τρεις τύπους selfie taker. Καταγράφει μέσα από αυτο-πορτρέτα κάθε στιγμή της ζωής του, ελπίζοντας πως με αυτόν τον τρόπο θα δημιουργήσει μια θετική εικόνα για τον ίδιο, αναφέρει ο Χάρπερ Άντερσον, επίσης συντάκτης της μελέτης από το Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο του Τέξας. Παράδειγμα η φωτογραφία που ανέβασε η Κρίσι Τέιγκεν με τον σύζυγό της Τζον Λέτζεντ να απολαμβάνουν μερικές στιγμές χαλάρωσης στην πισίνα τους.
Δες κι αυτό:
Τι αποκαλύπτει η εικόνα προφίλ σου, σύμφωνα με τους επιστήμονες