ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Φαρμακεία, πρατήρια καυσίμων και Σ/Μ χτυπημένα από μειώσεις πωλήσεων

Οι αριθμοί λένε πάντα την αλήθεια και σε αυτήν την περίπτωση, τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής καταγράφουν αρνητικό πρόσημο στα πρατήρια καυσίμων, στα φαρμακεία  και στα σούπερ μάρκετ, αναφορικά με τις μεγαλύτερες μειώσεις πωλήσεων που έχουν υποστεί. 

Ειδικότερα, όπως αναφέρει δημοσίευμα της Καθημερινής της Κυριακής, υποχώρηση σημείωσαν οι πωλήσεις στο λιανεμπόριο τον Οκτώβριο του 2015 σε σύγκριση με τον Οκτώβριο του 2014, τόσο σε τρέχουσες όσο και σε σταθερές τιμές.

Μάλιστα, οι μεγαλύτερες μειώσεις πωλήσεων παρατηρούνται στα πρατήρια καυσίμων, στα σούπερ μάρκετ και στα φαρμακεία, σε καταστήματα δηλαδή που διαθέτουν βασικά αγαθά.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ), ο δείκτης κύκλου εργασιών στο λιανεμπόριο (σε τρέχουσες τιμές) μειώθηκε κατά 3,9% τον Οκτώβριο του 2015 σε σύγκριση με τον Οκτώβριο του 2014. Η μεγαλύτερη μείωση αξίας πωλήσεων, κατά 17,9% σε ετήσια βάση, καταγράφηκε στα πρατήρια καυσίμων λόγω κυρίως της σημαντικής υποχώρησης των τιμών. Κατά 2,3% υποχώρησε ο τζίρος στα καταστήματα πώλησης φαρμάκων και καλλυντικών, ενώ στα μεγάλα καταστήματα τροφίμων (σούπερ μάρκετ) η μείωση του κύκλου εργασιών ήταν 1,7%.

Αντιθέτως, αυξήθηκε κατά 7,6% ο κύκλος εργασιών στα βιβλιοχαρτοπωλεία και κατά 4,3% στα καταστήματα πώλησης ειδών ένδυσης και υπόδησης.

Μείωση κατά 2,5%, όμως, σημείωσε και ο δείκτης όγκου στο λιανεμπόριο. Η μεγαλύτερη μείωση, 5,9%, εντοπίζεται και σε αυτή την περίπτωση στα πρατήρια καυσίμων, κάτι που δείχνει περιορισμό της κατανάλωσης. Κατά 2,5% εξάλλου μειώθηκε ο όγκος πωλήσεων τόσο στα φαρμακεία όσο και στα σούπερ μάρκετ. Με άλλα λόγια, η μείωση του όγκου πωλήσεων σε αυτές τις δύο κατηγορίες καταστημάτων ήταν μεγαλύτερη σε σύγκριση με τη μείωση της αξίας πωλήσεων, στοιχείο που δείχνει την περαιτέρω συρρίκνωση της κατανάλωσης, η οποία παρατηρείται σταθερά από τον Αύγουστο κι έπειτα.

Από την άλλη πλευρά, στα βιβλιοχαρτοπωλεία ο δείκτης όγκου αυξήθηκε σε ετήσια βάση κατά 9,3% και στα καταστήματα ένδυσης - υπόδησης κατά 5,9%. Η αύξηση του όγκου πωλήσεων σε μεγαλύτερο βαθμό από την αύξηση της αξίας πωλήσεων δείχνει ότι τα πωλούμενα είδη διατίθενται σε χαμηλότερες τιμές σε σχέση με το 2014.

© 2014-2024 Onmed.gr - All rights reserved