Ο σύγχρονος φαρμακοποιός να αναδείξει το φαρμακείο του σε Κέντρο Υγείας & Ευεξίας
Στο πλαίσιο της συνεχούς αναζήτησης μιας σύγχρονης προσέγγισης με τον ασθενή και το καταναλωτικό κοινό, συγκεκριμένα φαρμακεία αμφισβητούν τις παγιωμένες αντιλήψεις, θέτουν τον άνθρωπο/πελάτη στο επίκεντρο των ενεργειών τους και προσφέρουν καινοτόμες υπηρεσίες στο κοινό τους.
Στις μεγάλες πρωτεύουσες της Ευρώπης, πολλά φαρμακεία αναπτύσσουν ειδικά διαμορφωμένους χώρους όπου προσφέρονται πρωτοβάθμιες υπηρεσίες υγείας στο κοινό, όπως μέτρηση πίεσης, μέτρηση βάρους και δείκτη μάζας σώματος, αξιόπιστες συμβουλές από ειδικούς για θέματα υγείας. Ειδική φροντίδα δίνεται στο να δημιουργηθεί ένα περιβάλλον σύγχρονο, φιλικό και φιλόξενο, επανδρωμένο με ειδικά εκπαιδευμένο προσωπικό, με ενημερωτικά φυλλάδια γύρω από τα κυριότερα προβλήματα υγείας που απασχολούν τον σύγχρονο άνθρωπο.
Ιδιαίτερη σημασία δίνεται και στον χρόνο αναμονής των επισκεπτών του φαρμακείου, με συνηθισμένη πλέον πρακτική να διαχωρίζονται όσοι έρχονται να εκτελέσουν μια συνταγή από τους υπόλοιπους που αναζητούν στο φαρμακείο καταναλωτικά προϊόντα. Με τον τρόπο αυτό επιταχύνεται η εξυπηρέτηση, με κερδισμένους όλους –τον ασθενή, το καταναλωτικό κοινό, το προσωπικό του φαρμακείου, το ίδιο το φαρμακείο.
Συνδυάζοντας στοιχεία από το παραδοσιακό φαρμακείο και τη σύγχρονη έννοια του consumer service, τα φαρμακεία αυτά προσφέρουν μια ολιστική εμπειρία εξυπηρέτησης που υπερβαίνει όσα γνωρίζουμε μέχρι σήμερα. Το προσωπικό τους υφίσταται ειδική εκπαίδευση ώστε να χρησιμοποιεί σαφή, καθημερινή, κατανοητή γλώσσα όταν απευθύνεται στους πελάτες, ενώ και τα ενημερωτικά φυλλάδια συντάσσονται με αυτήν τη λογική και παύουν να περιέχουν ειδική ορολογία που γίνεται κατανοητή μόνο από ένα μέρος του κοινού.
Ο σύγχρονος φαρμακοποιός συνειδητοποιεί ότι οι αγοραστικές συνήθειες έχουν πλέον αλλάξει όπως και οι προσδοκίες του κοινού για την πρωτοβάθμια περίθαλψή του από το φαρμακείο της γειτονιάς του. Επομένως, το ζητούμενο είναι οι φαρμακοποιοί, να αναδείξουν το φαρμακείο τους σε κέντρο υγείας και ευεξίας για το κοινό, μέσα από την αναβάθμιση των υπηρεσιών και την πελατοκεντρική αντίληψη και να περάσουν στη νέα εποχή.
Πηγή: Pharmacy2020
Διαβάστε ακόμη:
Οι προκλήσεις και τα νέα δεδομένα των φαρμακοποιών για το 2018
Ξανθός: Ποια απελευθέρωση των φαρμακοποιών; Μόνο 4 άδειες από 32 αιτήσεις
Καυστικός Θεοδοσιάδης: Οι φαρμακοποιοί δεν θα επιτρέψουν την ίδρυση φαρμακείων από ιδιώτες