ΦΑΡΜΑΚO

ΣΦΕΕ Innovation Project 2: Τηλεϊατρική & Εργαλεία πρόληψης και διάγνωσης μεταξύ των προτάσεων

Τηλεϊατρική και εργαλεία πρόληψης και διάγνωσης βρίσκονται στην κορυφή των φετινών προτάσεων του διαγωνισμού ΣΦΕΕ Innovation Project 2.0, ο οποίος ολοκληρώθηκε με επιτυχία.

Ειδικότερα, σε σύνολο 150 προτάσεων, κατατέθηκαν 63 έγκυρες και ολοκληρωμένες υποψηφιότητες, σύμφωνα με τα κριτήρια του διαγωνισμού, τις οποίες η Κριτική Επιτροπή κλήθηκε να αξιολογήσει στην Α' Φάση Αξιολόγησης που ολοκληρώθηκε στις 12 Οκτωβρίου. Από αυτή την διαδικασία προέκυψαν οι 20 επικρατέστερες προτάσεις, οι οποίες και περνούν στην επόμενη φάση αξιολόγησης, όπου απαιτείται η κατάθεση αναλυτικότερων επιχειρηματικών σχεδίων μέχρι τις 19 Οκτωβρίου.

Στο διαγωνισμό συμμετείχαν κορυφαία ερευνητικά ιδρύματα της χώρας μας και του εξωτερικού, ιδιώτες ερευνητές, Πανεπιστήμια, εργαζόμενοι σε νοσοκομεία, startup καθώς και επιχειρήσεις και επαγγελματίες του χώρου της Υγείας, γιατροί και φοιτητές, αποδεικνύοντας πως υπάρχει γενικότερη ανάγκη χρηματοδότησης και στήριξης προκειμένου μια ιδέα να εξελιχθεί σε επιχειρηματικό σχέδιο. Εκείνο που αποδείχθηκε παράλληλα είναι η ύπαρξη ενός «εύκρατου κλίματος» καινοτομίας μέσα από το οποίο μπορούν να προκύψουν νέες πραγματικότητες στην οικονομία της υγείας, που πρόκειται να αποτελέσει την πλέον δυναμική πτυχή της οικονομίας της γνώσης παγκοσμίως μέσα στα επόμενα 20 χρόνια. Η Ελλάδα μπορεί να είναι πρωτοποριακή στο πεδίο αυτό και ο ΣΦΕΕ διαδραματίζει ρόλο καταλυτικό για την αξιοποίηση των ευκαιριών του μέλλοντος.

Αυτή είναι άλλωστε και η έμφαση που απέδωσε ο Πρόεδρος του ΣΦΕΕ, κ. Κωνσταντίνος Φρουζής στο ΣΦΕΕ Innovation Project 2.0, ο οποίος τόνισε πως «ακόμα μια χρονιά υπάρχουν τόσες αξιόλογες προτάσεις από Έλληνες ερευνητές στο χώρο της Υγείας και είναι ένα καθαρό σημάδι πως η Ελλάδα διαθέτει επιστημονικό δυναμικό διεθνούς επιπέδου, κάτι που επιτρέπει στη χώρα μας να συνεχίζει να ελπίζει, ότι μπορεί να καινοτομεί, εφόσον διευκολύνει την επιχειρηματικότητα και ενθαρρύνει στην πράξη τα νέα δημιουργικά μυαλά». Ο κ. Φρουζής επισήμανε ακόμα ότι «η Πολιτεία και το Υπουργείο Ανάπτυξης πρέπει να αξιοποιήσουν αυτή την ζώσα πραγματικότητα, να αξιολογήσουν θετικά το μήνυμα του διαγωνισμού μας και να συνεχίσουν να εργάζονται προκειμένου να αρθούν όλα τα γραφειοκρατικά κωλύματα που υπάρχουν, ώστε η συνεργασία μεταξύ ιδιωτικού και ερευνητικού τομέα να απενοχοποιηθεί και να ενισχυθεί περαιτέρω». Σε ό,τι αφορά τη σημασία της καινοτομίας για την ανάπτυξη της χώρας μας, υπογράμμισε ότι: «μόνο μέσω της καινοτομίας θα μπορέσει η Ελλάδα να πετύχει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα με αναπτυξιακή διάσταση, με αιχμή του δόρατος το χώρο της Υγείας και του Φαρμάκου, που αποτελεί κεντρικό πεδίο δράσης στην οικονομία της γνώσης». Τέλος, ο κ. Φρουζής τόνισε πως «εάν όλοι οι επιχειρηματικοί φορείς, οι κρατικοί φορείς και οι τράπεζες συστρατευτούν για να υποστηρίξουν την καινοτομία τότε θα σταματήσει το brain drain και η Ελλάδα θα μπορέσει να μετεξελιχθεί σε μια χώρα – πρότυπο μέσα στην ευρωζώνη».

Από την πλευρά της η Διευθύντρια Επικοινωνίας του ΣΦΕΕ, κυρία Ναταλία Τουμπανάκη ευχαρίστησε θερμά όλες τις εταιρείες μέλη του ΣΦΕΕ, και ειδικά τις εταιρίες: ABBVIE, CHIESI, GENESIS, MSD, PHARMASERVE–LILLY, PHARMATHEN, NOVARTIS και ROCHE που στήριξαν από την αρχή την προσπάθεια υλοποίησης και του 2ου διαγωνισμού τονίζοντας ότι «και φέτος η συμμετοχή στο διαγωνισμό ΣΦΕΕ Innovation Project 2.0 αποτελεί περίτρανη απόδειξη του πλούτου που διαθέτει η χώρα μας σε καινοτόμες ιδέες και λαμπρά μυαλά υψηλά καταρτισμένων επιστημόνων. Με τις ιδέες τους και την κατάλληλη υποστήριξη, μπορούν να αναδειχτούν και να αποτελέσουν παράδειγμα και μήνυμα αισιοδοξίας σε μια χώρα που αγωνίζεται για την ανάκαμψη».

Αντίστοιχα ο κ. Μιχάλης Στάγκος, συνιδρυτής των Industry Disruptors - Game Changers οι οποίοι συνδιοργανώνουν με τον ΣΦΕΕ τον διαγωνισμό ΣΦΕΕ Innovation Project, από την αρχή δήλωσε ότι: «Η φετινή συμμετοχή και οι εξαιρετικά ενδιαφέρουσες προτάσεις που υποβλήθηκαν επιβεβαιώνουν την δυναμική του διαγωνισμού και τον πραγματικά ξεχωριστό ρόλο που επιτελεί στην ανάδειξη καινοτόμων ιδεών από τον χώρο της υγείας. Η συμμετοχή και φέτος από πανεπιστήμια, νοσοκομεία, ερευνητικά κέντρα επιβεβαιώνει ότι η βασική στόχευση που έχουμε σαν προτεραιότητα και είναι να φέρουμε κοντά την έρευνα με την αγορά και την πραγματική οικονομία επιτυγχάνεται. Επιπλέον, ευχήθηκε «καλή επιτυχία σε όσους προκρίθηκαν στην επόμενη φάση», ενώ για όσους δεν προκρίθηκαν, διαβεβαίωσε ότι «το ΣΦΕΕ Ιnnovation Project 2.0 μπορεί να αποτελέσει την αρχή του εγχειρήματος τους και όχι το τέλος».

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΦΕΤΙΝΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ– ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

Για ακόμα μία χρονιά, χαρακτηριστική είναι η σημαντική διαφοροποίηση στις θεματικές κατηγορίες που καλύπτει ο διαγωνισμός του ΣΦΕΕ, με περισσότερες από 13 θεματικές από ένα ευρύτατο φάσμα του χώρου της Υγείας. Η πλειοψηφία αυτών των προτάσεων φέτος εστιάζει στην τηλεϊατρική και την πρόληψη και διάγνωση. Η σημασία της εύκολης πρόσβασης των ασθενών σε θεραπευτικές λύσεις, η ολοένα αυξανόμενη ανάγκη εξατομικευμένης θεραπείας και εξοικονόμησης οικονομικών και κοινωνικών πόρων μέσω της πρόληψης των βασικών νοσημάτων του δυτικού κόσμου, φαίνεται πως αύξησε την ανάγκη εξέλιξης και καινοτομίας στους συγκεκριμένους τομείς και οδήγησε το ερευνητικό έργο προς αυτή τη κατεύθυνση.

Σε αριθμούς, η πλειονότητα των προτάσεων που υποβλήθηκαν στο ΣΦΕΕ Innovation Project 2.0 αφορούσαν στο σχεδιασμό και την ανάπτυξη υπηρεσιών τηλεϊατρικής (27%) σημειώνοντας σημαντική αύξηση από τα περσινά στοιχεία, σύμφωνα με τα οποία μόνο το 6% των συμμετοχών αφορούσαν στην συγκεκριμένη κατηγορία. Το μεγαλύτερο ποσοστό των υπόλοιπων συμμετοχών αφορούσαν σε Προγνωστικά και Διαγνωστικά Εργαλεία (24%), Νέες θεραπευτικές ουσίες (9%), Βιοτεχνολογία (9%) καθώς και Αναγεννητική Ιατρική (8%), αποδεικνύοντας ότι το ελληνικό επιστημονικό δυναμικό βρίσκεται στην εμπροσθοφυλακή των εξελίξεων στο χώρο της Υγείας και εργάζεται συνεχώς για την ανάπτυξη τεχνολογιών και καινοτόμων λύσεων με γνώμονα την ανταποδοτικότητα τους για το σύστημα Υγείας, ως μέσο εξοικονόμησης πόρων.

Επιβεβαιώνοντας τα βασικά χαρακτηριστικά του διαγωνισμού, ο οποίος έχει σαν στόχο την σύνδεση της έρευνας και της καινοτομίας με την αγορά και την επιχειρηματικότητα, καθώς και την ανάδειξη της σημασίας της συνεργασίας των δύο κλάδων, η πλειοψηφία των συμμετοχών και του φετινού διαγωνισμού προέρχονται από εταιρείες και υπό σύσταση εταιρείες (30%). Ακολουθούν τα Πανεπιστήμια της χώρας (28%), ενώ σημαντική αύξηση παρουσίασε η συμμετοχή από Ερευνητικά Κέντρα (24%) επιβεβαιώνοντας την θεσμοθέτηση της πρωτοβουλίας του ΣΦΕΕ ως εργαλείο υποστήριξης του υψηλού επιπέδου εγχώριου ερευνητικού δυναμικού. Σημαντική και η συμμετοχή ομάδων από κρατικά νοσοκομεία (14%) αποτυπώνοντας την ανάγκη αναβάθμισης των παρεχόμενων υπηρεσιών στους ασφαλισμένους, σε περίοδο συνεχών περικοπών στον κλάδο της υγείας.

Η ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ

Η Β' φάση αξιολόγησης ολοκληρώνεται την Δευτέρα 3 Νοεμβρίου οπότε και θα ανακοινωθούν οι 10 επικρατέστερες συμμετοχές που προκρίνονται στην τελική φάση του διαγωνισμού. Η προφορική αξιολόγηση και η ανάδειξη των νικητών θα πραγματοποιηθεί στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Εβδομάδας Επιχειρηματικότητας, το Σαββάτο 15 Νοεμβρίου, στο Μέγαρο Διεθνές Συνεδριακό Κέντρο Αθηνών, κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης «Disrupt, Startup, ScaleUP» που διοργανώνεται από τους Industry Disruptors – Game Changers και το ΣΦΕΕ.

Στην ειδική αυτή εκδήλωση, οι 10 τελικοί υποψήφιοι θα παρουσιάσουν προφορικά την καινοτόμο ιδέα τους και το επιχειρηματικό τους σχέδιο σε 3λεπτο ζωντανό pitch παρουσία κοινού και Κριτών. Οι 3 νικητές που θα αναδειχθούν θα κερδίσουν χρηματικό έπαθλο συνολικής αξίας 50.000 € αλλά και πρόγραμμα συμβουλευτικής υποστήριξης σε θέματα στρατηγικής, ανάπτυξης επιχειρήσεων, πρόσβασης σε κέντρα εκπαίδευσης και Ε&Α, δικτύωσης για μεταφορά τεχνογνωσίας και δεξιοτήτων μέσω στενής συνεργασίας με τις εταιρείες-μέλη του ΣΦΕΕ (ΣΦΕΕ Mentoring Team), καθώς και μέσω του οικοσυστήματος «εργαλείων» των ID-GC για στήριξη της επιχειρηματικότητας.

Διαβάστε ακόμη:

Κ. Φρουζής: Η κυβέρνηση ξοδεύει για την υγεία λιγότερα από όσα επιτρέπει η τρόικα

AbbVie: Στα 20 κορυφαία brands παγκοσμίως, μαζί με τις Coca Cola, Amazon & Apple

© 2014-2024 Onmed.gr - All rights reserved