ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Γιατί όλα τα παιδιά πρέπει να τρώνε πρωινό

Οι μαθητές δημοτικού που τρώνε πρωινό πριν πάνε στο σχολείο έχουν έως διπλάσιες πιθανότητες να πετύχουν βαθμούς πάνω από τον μέσο όρο της τάξης τους, σε σχέση με όσα παιδιά δεν τρώνε το πρωί, σύμφωνα με μια νέα βρετανική επιστημονική έρευνα. Είναι η πρώτη μελέτη που διαπιστώνει με βεβαιότητα τέτοια θετική συσχέτιση του πρωινού με τις σχολικές επιδόσεις.

Οι ερευνητές του ουαλικού Πανεπιστημίου του Κάρντιφ, με επικεφαλής τη Χάνα Λίτλκοτ, οι οποίοι έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό για θέματα διατροφής και δημόσιας υγείας Public Health Nutrition, ανέλυσαν στοιχεία για 5.000 παιδιά ηλικίας 9 έως 11 ετών από 100 δημοτικά σχολεία.

Η μελέτη δείχνει ότι όσο καλύτερης ποιότητας πρωινό (π.χ. φρούτα) τρώνε τα παιδιά, τόσο καλύτερους βαθμούς τείνουν να παίρνουν. Αντίθετα, η κατανάλωση γλυκών, σνακ και άλλων μη υγιεινών τροφών δεν επιδρά θετικά στους βαθμούς.

Προηγούμενες έρευνες είχαν δείξει ότι το πρωινό γεύμα σχετίζεται γενικότερα με καλύτερη γενική υγεία και με μεγαλύτερη ικανότητα νοητικής συγκέντρωσης.

«Η νέα μελέτη παρέχει τις ισχυρότερες έως σήμερα ενδείξεις για τις σχέσεις ανάμεσα στο τι τρώνε οι μαθητές και πόσο καλά τα πάνε στο σχολείο» δήλωσε η Λίτλκοτ. «Υπάρχει ξεκάθαρη συνέργεια ανάμεσα στην υγεία και στην εκπαίδευση. Είναι σαφές ότι η βελτίωση της υγείας των μαθητών επιφέρει και εκπαιδευτικές βελτιώσεις» πρόσθεσε.

«Η έρευνα έρχεται να προστεθεί σε έναν αυξανόμενο όγκο διεθνών στοιχείων που δείχνουν ότι η επένδυση πόρων για τη βελτίωση της υγείας των νέων είναι πιθανό να βελτιώσει επίσης τις σχολικές επιδόσεις τους», δήλωσε ο καθηγητής κοινωνιολογίας Κρις Μπόνελ του Ινστιτούτου Εκπαίδευσης του Πανεπιστημιακού Κολλεγίου του Λονδίνου. «Τα σχολεία πρέπει να εστιάσουν από κοινού στην υγεία και στην εκπαίδευση των μαθητών ως συμπληρωματικούς στόχους και όχι ως ανταγωνιστικές προτεραιότητες», πρόσθεσε.

Οι ερευνητές πρότειναν να επεκταθεί στα σχολεία το μέτρο της δωρεάν παροχής πρωινού με κρατική χρηματοδότηση.

© 2014-2024 Onmed.gr - All rights reserved