Το Facebook «έπαιξε» με τα συναισθήματα των χρηστών
Νέα μελέτη που δημοσιεύεται στην επιθεώρηση PNAS αποκαλύπτει πως μια ομάδα ερευνητών εκμεταλλεύτηκε τη δημοτικότητα και τις δυνατότητες του Facebook ώστε να διεξάγει ένα ψυχολογικό πείραμα που περιελάμβανε χιλιάδες χρήστες.
Οι ερευνητές τροποποίησαν σκόπιμα τη ροή των δημοσιεύσεων που εμφανίζονται σε εκατοντάδες χιλιάδες χρήστες ώστε να αξιολογήσουν τον επακόλουθο συναισθηματικό αντίκτυπο καθεμιάς από αυτές.
Για μία ολόκληρη εβδομάδα, τον Ιανουάριο του 2012 οι ερευνητές επεξεργάστηκαν τις ενημερώσεις του status, ειδησεογραφικά άρθρα και φωτογραφίες, αλλάζοντας τον αλγόριθμο που καθορίζει τι θα εμφανίζεται στο News Feed 689.003 χρηστών. Η ερευνητική ομάδα περιελάμβανε επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο Κορνέλ και το Πανεπιστήμιο UCSF της Καλιφόρνια.
Σε μία ομάδα χρηστών εμφανίζονταν περισσότερες και σε μια άλλη λιγότερες δημοσιεύσεις που περιελάμβαναν θετικά φορτισμένες έννοιες, όπως αγάπη, καλοσύνη κ.λπ.
Στόχος της ερευνητικής ομάδας ήταν να μελετήσει το φαινόμενο της «συναισθητικής μεταδοτικότητας». Ο όρος αυτός χρησιμοποιείται στην Ψυχολογία για να περιγράψει πώς μεταδίδονται τα θετικά ή τα αρνητικά συναισθήματα στους γύρω μας.
Το συμπέρασμα στο οποίο κατέληξαν οι ερευνητές ήταν ότι τα συναισθήματα μεταδίδονται διαδικτυακά ακριβώς όπως στις κοινωνικές επαφές πρόσωπο με πρόσωπο.
Οι αρνητικά φορτισμένες δημοσιεύσεις φάνηκε να πυροδοτούν ένα κύμα θλίψης και απαισιοδοξίας, με τους χρήστες να κάνουν οι ίδιοι περισσότερες αρνητικά φορτισμένες δημοσιεύσεις. Αντιθέτως, η χαρά και η αισιοδοξία φάνηκε να φέρνουν περισσότερα θετικά συναισθήματα μεταξύ των χρηστών.