ΦΑΡΜΑΚO

Το φαρμακευτικό μάρκετιγκ στήριγμα εταιρειών και στελεχών

Η φαρμακοβιομηχανία αντιστάθηκε ακόμα και σε άκαιρα μέτρα που ήταναπειλητικά για τη βιωσιμότητα του κλάδου και επηρέασαν σημαντικά τον Έλληναασθενή, που σε πολλές περιπτώσεις στερείται της πρόσβασης στις νέες θεραπείες.
Το φαρμακευτικό μάρκετιγκ στήριγμα εταιρειών και στελεχών

Οκλάδος της υγείας περνάει μία περίοδο αλλαγής και μεταμόρφωσης, εργαζόμενοι καιεταιρείες βιώνουν δυσκολίες.

Παράταύτα η φαρμακοβιομηχανία αντιστάθηκε ακόμα και σε άκαιρα μέτρα που ήταναπειλητικά για τη βιωσιμότητα του κλάδου και επηρέασαν σημαντικά τον Έλληναασθενή, που σε πολλές περιπτώσεις στερείται της πρόσβασης στις νέες θεραπείες.

Τα παραπάνω αναφέρει ο πρόεδρος της Ελληνικής ΕταιρείαςΦαρμακευτικού Μάρκετιγκ κ. Γιώργος Καλαφατάκης, με αφορμή το συνέδριο της ΕΕΦΑΜπου οργανώνεται το διάστημα 11- 13 Φεβρουαρίου στο Κέντρο Πολιτισμού ΕλληνικόςΚόσμος και που το onMed.gr είναι μεταξύ άλλων χορηγός επικοινωνίας.

Καισυνεχίζει ο κ. Καλαφατάκης, αναφερόμενος στο πως αντιστάθηκε ηφαρμακοβιομηχανία;

«Δυστυχώςμερικές εταιρείες αναγκάστηκαν να πάρουν επώδυνες αποφάσεις, να κλείσουντμήματα ή να κάνουν απολύσεις για να αντεπεξέλθουν. Έγιναν όμως και αρκετέςστοχευμένες επενδύσεις και αναμένονται και άλλες. Αυτές βοήθησαν τη βιομηχανίανα αντισταθεί και να προχωρήσει. Η φαρμακοβιομηχανία είναι αφοσιωμένη στην εξυπηρέτησητου ασθενούς, τα οχυρά της επομένως σε όλα αυτά δεν θα μπορούσαν να είναι άλλααπό την ανάπτυξη καινοτόμων προϊόντων. Βοηθούν επίσης οι μητρικές εταιρείες πουεξακολουθούν να επενδύουν εδώ και να επιδεικνύουν εμπιστοσύνη και κατανόηση. Οιτοπικές φαρμακευτικές εταιρείες εξακολουθούν να επενδύουν στην έρευνα και τηνποιότητα πρωτότυπων και γενόσημων φαρμάκων και χάρη στις εξαγωγές ξεπερνούν τιςδυσχέρειες που αντιμετωπίζουν στην εσωτερική αγορά».

Αναφερόμενοςστις αλλαγές που έχουν επέλθει τατελευταία χρόνια στα στελέχη των επιχειρήσεων, ο κ. Καλαφατάκης απαντά:

«Ηφαρμακοβιομηχανία εισήλθε σε περίοδο συνεχών αλλαγών. Μέλημα της να βρει νέαεπιχειρηματικά μοντέλα, νέα πεδία ανάπτυξης και τρόπους που βελτιώνουν τη σχέσητης με τους εταίρους της υγείας όπως: πληρωτές, γιατρούς, ασθενείς. Αυτόεπηρεάζει τα στελέχη. Βλέπουμε να αναδύονται νέοι ρόλοι, όπως Key Account Managers,Εξειδικευμένοι Επιστημονικοί Συνεργάτες, στελέχη για πρόσβαση των φαρμάκων στιςαγορές κλπ. Μεγάλη αλλαγή είναι η εκπαίδευση και η ανάπτυξη νέων στελεχών γιανα χειρίζονται τις νέες τεχνολογίες επικοινωνίας. Καθώς η χρήση τους αυξάνεταιτα στελέχη πρέπει να προσαρμόζονται και να εξειδικεύονται σε αυτές. Λόγω τηςκρίσης είδαμε μειώσεις του αριθμού των στελεχών. Είδαμε να καταργούνται τμήματακαι ρόλοι, είδαμε στελέχη να αλλάζουν ειδικότητα, ρόλο και εταιρεία. Είδαμε νααυξάνεται η ομαδική εργασία, το κλίμα ανασφάλειας, είδαμε μετακινήσεις στελεχών,ανάγκη για υποστήριξη να ξεπεραστούν δυσχέρειες και νέες απαιτήσεις στουςρόλους που αναδύονται».

Σε ερώτηση για το ποια θεωρεί ότι είναι τα δυνατά σημεία και ποιές ο αδυναμίες τουΦαρμακευτικού Μάρκετινγκ στην εποχή μας, σημειώνει:

«ΤοΦαρμακευτικό Μάρκετινγκ συμβάλλει στην προσαρμογή των φαρμάκων στις πραγματικέςανάγκες της αγοράς, στην αντιστοίχιση δηλαδή των πόρων της εταιρείας στιςανάγκες των ασθενών. Κάποιοι ισχυρίζονται ότι το Μάρκετινγκ οδηγεί σεσυνήθειες συνταγογράφησης για τεχνητές ανάγκες. Στην έκταση που μπορεί ναισχύει αυτό, είναι μεγάλη αδυναμία του μάρκετινγκ. Γιατί ο γιατρός μπορεί να εξαπατηθείνα χορηγήσει ένα φάρμακο, όμως για να συνεχίσει τη συνταγογράφηση πρέπει ναανταποκρίνεται στις προσδοκίες που δημιουργήθηκαν για την αποτελεσματικότητακαι την ασφάλεια του, αλλιώς, θα γίνει ο χειρότερος δυσφημιστής του. Αυτάισχύουν παντού, εδώ και στο εξωτερικό. Υπάρχουν πολλά παραδείγματα που το κακόμάρκετινγκ μακροπρόθεσμα βλάπτει. Το μάρκετινγκ λοιπόν πρέπει να αναδεικνύει ταδυνατά του σημεία, όπως:

–ανάδειξη των αναγκών των ασθενών που φέρνουν την επιχείρηση στον πυρήνα τηςδραστηριότητας της.

-σχεδίαση, ανάπτυξη και προώθηση φαρμάκων και υπηρεσιών που ικανοποιούνθεραπευτικούς στόχους.

-καθοδήγηση εταιρείας για φάρμακα και υπηρεσίες που έχουν πλήρη ανταπόκριση στιςανάγκες των ασθενών

-διατήρηση ή και ανάπτυξη της ανταγωνιστικής θέσης και συμβολή στην κοινωνία».

Σεερώτηση αναφορικά με το ποιες είναιοι σημερινές ανάγκες των στελεχών των φαρμακευτικών επιχειρήσεων, με δεδομένητην κρίση, ο συνομιλητής μας υπογραμμίζει:

«Είναιγεγονός ότι η κρίση αγγίζει τους πάντες. Για τα στελέχη η διατήρηση τηςεργασίας στη κρίση αποτελεί την κυριότερη ανάγκη. Επομένως έχουν ανάγκη απόδυνατότητες επαγγελματικής προσαρμογής και εκπαιδευτικών προγραμμάτων πουσυμβάλλουν σε αυτό. Έχουν ανάγκη να αισθανθούν ασφάλεια, έχουν ανάγκη ισχυρώνκινήτρων για να μεγιστοποιήσουν την αφοσίωση και την απόδοση που είναιζητούμενο.

Σταπλαίσια αυτά έχουν ακόμα ανάγκη:

-Ενημέρωσης για οτιδήποτε έχει σχέση με τις εξελίξεις.

-Παρακίνησης μέσα από αντικειμενική αξιολόγηση.

-Ανθρώπινη μεταχείριση, συμμετοχή στις αποφάσεις, κοινό όραμα καιενεργητικότητα.

-Εσωτερικών ανταμοιβών όπως: δυνατότητα συναναστροφής, αναγνώρισης, προσφοράς ευκαιριώνκαι εξέλιξης.

-Σωστές οικονομικές ανταμοιβές, υγιείς συνθήκες και εξασφάλιση απασχόλησης».

Για το μήνυμα του συνεδρίου ο κ.Καλαφατάκης τονίζει : «η διαρκής και επιμελής επιμόρφωση των στελεχών βελτιώνειτις ικανότητες του κλάδου και κάνει τη φαρμακοβιομηχανία εταίρο της κυβέρνησηςγια λύσεις στην υγεία, πρόσβαση των ασθενών στην καινοτομία, στην σωστή χρήσηφαρμάκων και πόρων και στην δημιουργία υπεραξίας για τον ασθενή, την κοινωνία,το κράτος και τη βιομηχανία την ίδια».

Θα έλεγα ότι το Συνέδριο θα προσφέρει αρκετέςγνώσεις και ερεθίσματα στα στελέχη για τις ανάγκες αυτές γι’ αυτό καλούμε όλατα στελέχη να μην χάσουν το 9ο Συνέδριο της ΕΕΦΑΜ.

Τέλος, για τις ενότητες πουθα απασχολήσουν το φετεινό 9ο συνέδριο Φαρμακευτικού Μάρκετιγ, οπρόεδρος της ΕΕΦΑΜ υπογραμμίζει:

«ΤοΣυνέδριο αποτελεί την κορωνίδα των δραστηριοτήτων της Ελληνικής ΕταιρείαςΦαρμακευτικού Μάρκετινγκ κάθε διετία, καλύπτει τις εξελίξεις της περιόδου καιτις νέες γνώσεις μάρκετινγκ και ιατρικής ενημέρωσης. Στο φετινό Συνέδριο, μεμότο: «Επιμόρφωση- Αναμόρφωση-Μεταμόρφωση», θα καλύψει τις ενότητες:

-Νέο επιχειρηματικό μοντέλο της φαρμακοβιομηχανίας και προτάσεις ανάπτυξης.

-Επιτυχημένες πρακτικές μάρκετινγκ άλλων κλάδων.

-Επιπτώσεις της ηλεκτρονικής συνταγογράφησης.

-Ανάπτυξη ανθρώπινου δυναμικού και ανάδειξη αναγκών εκπαίδευσης

-Διεθνείς προσωπικότητες παρουσιάζουν τις εξελίξεις, τη μεταμόρφωση γιααντιμετώπιση των προκλήσεων, το Multichannel Marketing και τις νέες τεχνολογίεςστον χώρο της επικοινωνίας.

-Αριστεία Φαρμακευτικού Μάρκετινγκ».

Διαβάστε ακόμη:

Το «Αιέν Αριστεύειν» στο συνέδριο του Φαρμακευτικού Μάρκετιγκ